تکمیل پروژه های نیمه تمام دریاچه تا دهه فجر

شهر: با وجود ضررهای مالی که شیوع کرونا و تعطیلی مقطعی مجموعه گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس در پی داشت اما شیوع کرونا این فرصت را به مدیران این مجموعه داد که پروژه های نیمه تمام مجموعه را کامل و علاوه بر این پروژه های جدیدی را نیز تعریف کنند.

فریدون رضوی کیا، مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره وضعیت مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس، گفت: این دریاچه که بزرگترین دریاچه دست ساز بشر تا  امروز در خاورمیانه است از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا همزمان با سایر مجموعه‌های گردشگری و فضاهای شهری تهران بنا به دستور ستاد ملی کرونا بسته شد و پس از آن برای اولین بار همزمان با عید سعید فطر و بنا بر دستور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران مجموعه فرهنگی گردشگری در کشورهای خلیج فارس بازگشایی شد.

او افزود: به دلیل تعطیل شدن کسب و کار بهره‌بردارانی که در این مجموعه حضور دارند، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و تصمیم هیات مدیره شرکت اجاره‌ بهای دو ماه فروردین و اردیبهشت این کسبه و بهره برداران بخشیده شد.

رضوی کیا شیوع ویروس کرونا را فرصت مناسبی برای ادامه پروژه های نیمه تمام دانست و عنوان کرد: با وجود کاهش درآمدها با مدیریت مالی در شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، پروژه‌های عمرانی در این مجموعه متوقف نشده و علاوه بر این پروژه های جدیدی نیز تعریف شده اند. این پروژه ها تا دهه مبارک فجر و با اعتباری حدود سه و نیم میلیارد تومان افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران در توضیح پروژه ها گفت: تکمیل پیست دوچرخه سواری مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس از جمله این پروژه هاست که ۹۰۰ متر از این پیست هفت هزار متری باقی مانده و سعی می شود تا سه ماه آینده تکمیل شود. البته یک پل فلزی در تاج سطح وجود داشت که بخشی از پیست بود و چند سال رها شده بود که در این مدت با مدیریت منابع مالی، تکمیل شده و در حال حاضر برای استفاده دوچرخه سوارانی که برای ورزش به این مجموعه مراجعه می‌کنند قابل بهره برداری است.

او اضافه کرد: علاوه بر این تکمیل ساختمان های نیمه تمام از جمله ساختمان امداد و ساختمان مانیتورینگ مجموعه که از سال ۱۳۹۲ تا کنون به صورت نیمه تمام رها شده بودند در دستور کار قرار دارد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 5870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =