۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس داخلی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد

شهر: امروز یکصد دستگاه اتوبوس و مینی بوسی که در کارخانه های داخلی ساخته شدند به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد. با این کار هم کارگران کارخانه های ایرانی بیکار نماندند و هم در این شرایط تحریم شرکت واحد اتوبوسرانی از واردات و خروج ارز بی نیاز شد و هم از ازدحام مسافران در اتوبوسها در این شرایط کرونا کاسته می شود و شهروندان آسوده تر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

به گزارش شهر، دوشنبه -۱۲ آبان ۱۳۹۹- مراسم آیین بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید و اضافه شدن آن به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای اسلامی شهر تهران؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در این مراسم بیان کرد: امروز برنامه نمادینی از اتفاق بزرگی است که در مسیر توسعه حمل و نقل عمومی اتفاق افتاده است. 

او ضمن اشاره به تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی و همچنین بحران کرونا، گفت: امضای تفاهمنامه برای خرید ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و اقداماتی مانند آن با جسارت و شجاعت و محوریت شهرداری تهران و حمایت‌های شورای شهر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، برنامه‌های شهرداری را محدود به  اتفاق امروز ندانست و افزود: تقارن بهره‌برداری امروز با مراسم ۱۷ ربیع الاول تقارن مبارکی است و امیدوارم که  برکت بیشتری به اقدامات بدهد.

سفارش شهرداری تهران، تولید ایران خودرو را افزایش داد

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در ادامه این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس حمل و نقل عمومی به شهر تهران و همچنین اعتماد مدیران ارشد شهری به توان داخلی کشور، گفت: امسال، سال جهش تولید نامگذاری شده و مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه خودروهای سواری ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد و همچنین ۴۲ درصد در حوزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولید داشته است.

او با تأکید بر اینکه پس از ۹ سال خط تولید اتوبوس در مجموعه ایران خودرو احیاء شده است، افزود: برنامه تولید ایران خودرو در حوزه اتوبوس‌ و مینی بوس در ماه آینده برابر با ۴۰ دستگاه، بهمن و اسفند برابر با ۶۰ دستگاه و فروردین اردیبهشت ۷۰ دستگاه خواهد بود.

مقیمی با بیان اینکه تحریم‌ها صنعت خودروی کشور را تحت تأثیر قرار داده اما رشد تولید نسبت به گذشته اتفاق افتاده است، اعلام کرد: اتوبوس‌ها با سطح داخلی سازی ۲۹ درصد به ۳۸ درصد رسیده و تا پایان سال به ۴۶ درصد و سال ۱۴۰۰ به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل ایران خودرو درباره تولیدات سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ ایران خودرو در حوزه خودروهای سواری و سنگین گفت: سال گذشته ۱۸۷ هزار دستگاه خودروی سواری و امسال بیش از ۲۹۱ هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده است. سال گذشته ۱۲۹۲ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین و امسال ۱۹۰۰ دستگاه خودرو تولید شده است.
به گفته مقیمی؛ ۵۸ هزار یورو ارزبری امروز به ۵۰ هزار یورو رسیده است و تا پایان سال به ۴۴ هزار یورو کاهش داده خواهد شد.
مدیرعامل ابران خودرو در پایان از اعلام آمادگی مجموعه صنعتی ایران خودرو برای تجهیز  ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به اتوبوس‌های برقی خبر داد و افزود: در این حوزه اقدامات ویژه‌ای با سطح داخلی سازی بالا انجام شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 5871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =