بهره‌برداری از پلتفرم هوشمند سامانه برخط تاکسی‌ها؛ نیمه دوم شهریور

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات تاکسیرانی عدم امکان پایش و رصد عملکرد تاکسی‌هاست، گفت: برای اولین بار در شهرداری تهران سامانه برخط تاکسی‌ها فعال خواهد شد. به طوری که از هفته آینده ثبت‌نام تاکسی‌ها آغاز می‌شود و در نیمه دوم شهریورماه این پلتفرم هوشمند به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شهر، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از هزار دستگاه تاکسی وارد شده، ۲۰۰ دستگاه تاکنون واگذار شده است، گفت: مابقی تاکسی ها نیز در حال ثبت نام و واگذاری است. مقرر شد این خودروها به صورت گردشی در شهر فعالیت کنند و ۱۰۰ دستگاه نیز در مسیر فرودگاه امام فعال شده و دیگر تاکسی ها در مسیر فرودگاه مهرآباد و راه آهن فعالیت می کنند.

وی افزود: نظر مدیریت شهری این است که در گام بعدی تاکسی های برقی در معابری که آلودگی هوا و ترافیک بیشتری را شاهد هستیم، تردد کنند.

مالکی با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در خطوط نداریم، تصریح کرد: خودروهای با کیفیت در مسیر فرودگاه امام در گذشته نیز قیمت بیشتری داشتند و نرخ آن ها وی آی پی بود. قرار بر این بود نرخ خودروهای برقی ۸۰ درصد بیشتر باشد که به ۵۰ درصد رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تأکید کرد: یکی از مشکلات تاکسیرانی عدم امکان پایش و رصد عملکرد تاکسی ها بوده است. از ۸۰ هزار تاکسی ۶۴ هزار تاکسی کارنامه فعال دارند و این نشان می دهد که مابقی تاکسی ها به هر دلیلی فعالیت نمی کنند. برای اولین بار در شهرداری تهران سامانه برخط تاکسی ها فعال خواهد شد و از هفته آینده ثبت نام تاکسی ها آغاز می شود و در نیمه دوم شهریورماه این پلتفرم هوشمند به بهره برداری می رسد.

ادامه دارد...

۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 58838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =