عشق مردم ایران به امام حسین(ع) نسل به نسل بیشتر می‌شود

یک مداح گفت: زندگی مردم ایران با عشق به امام حسین علیه السلام گره خورده و در این مسیر نوجوانان نیز نقش بسیار پررنگی دارند.

به گزارش خبرنگار شهر، دومین رویداد آیینی محرم شهر با برگزاری اجتماع اربعینی‌ها کار خود را پایان داد؛ در این اجتماع، جمعی از مداحان به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام پرداختند.


امین قدیم یکی از ذاکران اهل بیت در این مراسم بود؛ وی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: هر ساله به قدری دلتنگ و جامانده از سفر اربعین زیاد است که تلاش می‌کنیم خود را شبیه به چیزی که دوستش داریم کنیم. در این راستا، برنامه‌ای که بتواند حال و هوای معنوی سفر اربعین را برای جاماندگان زنده کند، مورد توجه قرار می‌گیرد. من فکر می‌کنم محرم شهر توانست حال و هوای بین‌الحرمین را در جغرافیایی دیگر، یعنی در تهران زنده کند.

وی ادامه داد: خوشحالم که زندگی‌ مردم ایران با نور امام حسین پیوند خورده و این روند روز به روز افزایش پیدا می‌کند. حاج قاسم به درستی فرمود: «ما ملت امام حسینیم» و شاید به همین دلیل است که هر جایی نامی از امام حسین برده می‌شود، مردم با خانواده‌هایشان می‌آیند.

این مداح و ذاکر اهل بیت خاطرنشان کرد: محرم شهر، سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد و مورد توجه مردم قرار گرفت. امسال هم این برنامه آیینی به شیوه‌ای خلاقانه‌تر برپا شد و سراغ یک گروه مخاطب مهم، یعنی نوجوانان رفت. به نظرم نسل به نسل، علاقه مردم ما به امام حسین علیه‌السلام بیشتر می‌شود. دلیل این موضوع، جاذبه‌ عجیب و غریبی است که سیدالشهدا دارد و هیچ‌کس نتوانسته منشأ آن را بفهمد. زندگی مردم ایران با عشق به امام حسین علیه السلام گره خورده و در این مسیر نوجوانان نیز نقش بسیار پررنگی دارند.

قدیم در پایان گفت: امیدوارم به برکت خود سیدالشهدا، هیچ کسی از سفر به کربلای معلی جا بماند و حسرت بخورد که چرا در کربلا نیست.

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 58853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =