نخستین جلسه کمیته تخصصی عضویت در شورای جهانی اطلاعات شهری برگزار شد

شهر: نخستین جلسه کمیته تخصصی عضویت در شورای جهانی اطلاعات شهری با حضور نمایندگانی از معاونت‌ها و سازمان‌های مرتبط با این موضوع برگزار شد.

به گزارش شهر، روز گذشته نخستین جلسه کمیته تخصصی عضویت در شورای جهانی اطلاعات شهری (WCCD) پیرو دستور شهردار تهران مبنی بر ارتقاء رتبه شهر تهران در سطح جهانی و بالا بردن شاخص‌های بهره‌مندی شهری و کیفیت زندگی، برگزار شد.

این کمیته به دعوت زهیر صباغ‌پور، معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین الملل برای بررسی عضویت در آن سازمان تشکیل شد و مدعوین نقطه‌نظرات و برنامه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند.

صباغ‌پور ضمن تشکر از حضور نمایندگان حوزه‌های مختلف در این جلسه، درمورد اهمیت ارتقاء رتبه شهر تهران در سطح جهان توضیحاتی ارائه داد و افزود: این کمیته تخصصی به این دلیل تشکیل شده است که از ظرفیت و مشارکت تمام حوزه‌ها استفاده و نقطه‌نظرات مسئولان و همکاران محترم دریافت شوند.

محمد فرجود رئیس سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در این جلسه شهرداری تهران را متولی اصلی جمع‌آوری داده‌ها و آمار شهری دانست و گفت که سازمان فاوای شهرداری تهران هر اقدام لازم برای ارتقاء رتبه پایتخت را پیگیری و از آن استقبال خواهد کرد.

در قسمت دیگری از این جلسه علی خانی معاون برنامه‌ریزی سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: اقداماتی برای این موضوع در حوزه شاخص‌های توسعه در ۱۸۰ محله تهران پیاده‌سازی شده‌اند و ما نیز آمادگی داریم که در ارائه داده‌ها کمک کنیم. اطلاعات در پیشخوان توسعه محلات بارگذاری شده و وضعیت محلات مشخص و روشن است.

محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران نیز در بخشی از این جلسه ضمن تاکید بر این‌که این موضوع باید مورد بررسی‌های بیشتری قرار گیرد، گفت؛ اطلاعاتی که باید به سازمان‌های بین‌المللی ارسال شوند، باید با دقت بالا جمع‌آوری و در بازه‌های زمانی مشخص به‌روز شوند.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 5887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =