تا پایان سال امکان تغییر چهره کدام خطوط مترو وجود دارد؟

تا پایان امسال ایستگاه‌های استاد نجات اللهی، سرباز و میدان خراسان در خط ۶ تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ پیشرفت شبکه متروی تهران در چند سال اخیر باعث استقبال گسترده شهروندان از این مد حمل و نقلی شده است. در دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه ای به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت خصوصا مترو شد و چندین ایستگاه در خطوط گوناگون طی همین ۳ سال بهره برداری و مورد استفاده پایتخت نشینان قرار گرفت. 

تلاش‌های بی وقفه تیم مدیریت شهری باعث شد تا تمام خطوط هفت گانه زیر بار عملیات اجرایی برود و ساخت ۴ خط جدید شبکه متروی تهران نیز در دستور کار قرار گیرد. 

اما با احداث ۴ خط جدید ۸ تا ۱۱ و ایجاد حدود ۱۳۰ ایستگاه در اقصی نقاط پایتخت، نه تنها شرایط بهره مندی تمام مناطق از ایستگاه مترو حالت متوازن تری به خود می گیرد بلکه در هم افزایی خطوط جدید و قدیم و برقراری ارتباط بین آنها از طریق ایستگاه‌های تبادلی، شبکه جامع و فراگیر مترو معنای اصلی خود را بازخواهد یافت و انتظار از شهروندان برای ترجیح دادن حمل و نقل عمومی ارزان، ایمن و سریع بر استفاده از وسایل نقلیه شخصی، جنبه منطقی تری خواهد یافت.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت متروی تهران، تا پایان سال جاری ایستگاه های استاد نجات اللهی، سرباز و میدان خراسان در خط ۶ تکمیل و تقدیم شهروندان خواهد شد. همچنین تلاش تیم مدیریت شهری بر این است که عملیات عمرانی و اجرایی ایستگاه‌های شهدای هفدهم شهریور ( خط ۶ )، ورزشگاه تختی ( خط ۷ ) و میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ( توسعه جنوبی خط ۶ ) انجام شود و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 58957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =