تعیین تکلیف گودهای پرخطر منطقه ۳ با دستور قضایی

شهر: از سه گود پرخطر رها شده در منطقه ۳، دو گود با صدور حکم قضایی و همکاری مالکان تعیین تکلیف شدند و یک مورد آن در مرحله اخذ دستور قضایی قرار دارد.

محمد رهبر، مسئول نهادهای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۳ در گفتگو با خبرنگار شهر تعداد کل گودهای این منطقه را ۳۷ مورد برشمرد و گفت: شهرداری منطقه ۳ همه گودهای سطح منطقه را شناسایی و به مالکان آنها ابلاغ کرده که نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کنند. بر همین اساس بسیاری از مالکان در حال کار هستند و نسبت به ایمن‌سازی گودها اقدام کردند.

او با بیان اینکه تعداد گود های پرخطر در منطقه به سه مورد می‌رسد، افزود: بعضی از گودهای منطقه رها شدند که از جمله آن می توان به دو گود خاص در میرداماد و خیابان آفریقا اشاره کرد که برای این دو گود حکم‌قضایی گرفته شده است.

رهبر درباره گود پرخطر خیابان آفریقا، گل آذین که در جنب سفارت قطر واقع شده، توضیح داد: این گود به عمق حدود ۲۷ متر و سطح اشغال آن بیش از دو هزار متر است و با توجه به اینکه حکم قضایی شهرداری را ملزم به رفع خطر کرده، شهرداری منطقه در این زمینه اطلاع رسانی کرده و مالک نیز بعد از این قضیه تعهد داد که کار را شروع کند و عملا با تجهیزات ایمن سازی آن در حال انجام است.

به‌گفته مسئول نهادهای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۳، گود میرداماد نیز پس از پیگیری های شهرداری، توسط مالک ایمن سازی شده و در حال حاضر در مرحله اجراست.

او ادامه داد: به این ترتیب تنها یک گود پرخطر و رها شده در منطقه باقی می ماند که در مرحله اخذ حکم قضایی است. در صورت اخذ حکم قضایی درباره این گود که در کنار برج پایتخت قرار دارد، می‌توانیم نسبت به تعیین تکلیف این گود اقدام کنیم و مالک را برای ایمن سازی و انجام عملیات ساختمانی پای کار بیاوریم.

رهبر در پایان درباره گودی که در میدان ونک قرار دارد گفت: این گود که متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام است، در حال اخذ جواز و اقدامات است و برای مجاورین هیچ خطری ندارد. 

خبرنگار: علی سی پی

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 5898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =