افتتاح ۲۰ خانه محیط زیست در منطقه ۲۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ از افتتاح و راه اندازی ۲۰ خانه محیط زیست در سراهای محلات ۱۲گانه و مساجد سطح این منطقه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحین فصیح در این باره با تاکید بر لزوم جلب مشارکت حداکثری شهروندان برای حل معضلات محیط زیستی در محلات اظهار کرد: در حال حاضر ۵ خانه محیط زیست در محلات سطح این منطقه مشغول به فعالیت هستند و با تلاش ها و تدابیر صورت گرفته در این خصوص تعداد ۲۰ خانه محیط زیست دیگر نیز طی مراسمی در هفته های آتی با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افتتاح خواهد شد.

وی بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی، تقویت اراده و نگاه محیط زیستی شهروندان در مواجهه با مسائل روزمره تاکید کرد و گفت: در این خانه ها تلاش خواهد شد تا با فراهم سازی بستر تعامل بهتر و بیشتر شهروندان با مدیران شهری و شناسایی و رفع معضلات محیط زیستی قدم های موثری در زمینه ارتقاء آگاهی و دانش ساکنین محلات پیرامون موضوعات محیط زیستی با استفاده از دانش و ظرفیت متخصصان و صاحب نظران این حوزه برداشته شود.

به گفته فصیح، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های محله‌ای و منطقه‌ای محیط زیستی و برگزاری کارگاه های آموزشی نیز یکی از مهمترین اهداف افتتاح این خانه ها در سراهای محلات و مساجد سطح منطقه خواهد بود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه فرهنگ سازی و تغییر نگرش شهروندان در زمینه حراست از محیط زیست طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت : طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش خواهد شد تا در خانه های محیط زیست منطقه تمامی نکات مهم و قابل توجه در حوزه حفظ محیط زیست برای عموم از دانش آموزان گرفته تا خانواده ها، زنان خانه‌دار؛ بازنشستگان ساکن محلات به صورت چهره به چهره آموزش داده شود.

انتهای پیام/

۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 58989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =