خدمت‌رسانی ارزشمند بانوان به زائران اربعین

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون که در ایام حزن اربعین هستیم، همین که برنامه خوب و متنوعی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده و حس می‌کنند در فضای اربعین به آنها توجه شده بسیار قابل تقدیراست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان وخانواده شهرداری تهران، مهدی چمران در مسیر طریق نجف به کربلا و در گفت‌وگو با ستاد رسانه ای کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های زنان در این کمیته اظهار کرد: هر رخداد فرهنگی که به گسترش تفکر و شناساندن فرهنگ اربعین به جامعه جهانی کمک کند، یک حرکت بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: فعالیت در این زمینه خصوصا برای کشورهای دیگر از جمله بانوان و کسانی که به این موضوع علاقه‌مند هستند، بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند روشنگری کند زیرا همگان به شدت نیازمند درک این موضوع هستند.

چمران با بیان اینکه چگونگی اثرگذاری این موضوع را باید از ابعاد مختلف بررسی کرد و طی این بررسی‌ها به نتایج بهتری نیز رسید، با اشاره به حضور خادمان در مواکب هم گفت: حضور بانوان خادم در مواکب برای خدمت رسانی به زوار کار بسیار ارزشمندی است. اینکه خادمان به فرزندان و مادران کمک کنند و همین که خاطرات خوبی را از این سفر برای آنها به یادگار بگذراند، اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی تصریح کرد:  خاطراتی که در کودکی ثبت می شوند، در آینده این خاطرات و تجربه ها از اربعین برایشان راهگشا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان در ایام اربعین بیان کرد: اکنون که در ایام حزن اربعین هستیم، همین که برنامه خوب و متنوعی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده و حس می کنند در فضای اربعین به آنها توجه شده بسیار خوب است. هر چه  این فعالیت ها، با ابتکار و خلاقیت بیشتر همراه باشد، تاثیرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به میانگین سنی نوجوانان، خاطره سازی از اربعین در این بازه سنی در ضمیر فکری آنها بیشتر ماندگار خواهد شد و برای آینده شان بسیار تاثیر گذار است.

چمران گفت: همین که بشود با خاطره، داستان و وسایل اسباب بازی اربعین را به عنوان بخشی از تاریخ زنده کشورمان بشناسانند بسیار مثمرثمر است.  خوب است این فعالیت ها نه تنها در اربعین بلکه برای همیشه در طول سال تداوم داشته باشد تا اربعین و موضوع امام حسین علیه السلام و اصحابش، به خوبی و با دیدی درست به کودکان و نوجوانان معرفی شود.

گفتنی است کمیته زینبیون ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران برای سومین سال پیاپی به ریاست مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در دو حوزه بین الملل و کودک و نوجوان فعالیت می کند.

انتهای پیام/

۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 59011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =