مشارکت دهه هشتادی‌ها در خدمت‌رسانی به زائران پیاده‌روی جاماندگان اربعین

در اربعین ۱۴۰۳، دهه هشتادی‌ها با حضور در موکب منطقه ۱۳ به زائران پیاده‌روی جاماندگان اربعین خدمت‌رسانی کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع)  همزمان با اربعین حسینی ۱۴۰۳، میزبان خیل عظیم جاماندگان اربعین با عنوان «لشکر حسین(ع)» بود و شهرداری منطقه۱۳ در کنار دیگر شرکت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران و دستگاه های مختلف همچون سالهای گذشته، اقدامات مختلفی برای خدمات‌‎رسانی به  شهروندان جا مانده از سفر کربلا انجام داد.
محمدهادی علی‌احمدی،  شهردارمنطقه۱۳ به استقرار موکب منطقه۱۳ در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین اشاره کرد و افزود: معاونت‌ امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ با همکاری فرهنگ سرای امید اقدام به استقرار موکبی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین رو به روی خیابان خشکبارچی در خیابان ۱۷ شهریور کرد.
وی افزود: موکب منطقه۱۳ شامل هشت ایستگاه و غرفه است که با انجام فعالیت های مختلف از قبیل توزیع محصولات فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی پذیرای زائران اربعین حسینی بود.
شهردار منطقه۱۳ حضور و مشارکت نوجوانان و دهه هشتادی ها را از نقاط قابل توجه موکب منطقه۱۳ در سال ۱۴۰۳ برشمرد و اظهار داشت: در این موکب جوانان و نوجوانان منطقه۱۳ حضوری فعال داشتند و با پذیرایی از جاماندگان و اجرای فعالیت های مختلف ، ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند.
وی با اشاره به استقرار چایخانه حضرت رضا (ع) در مسیر پیاده روی اربعین ادامه داد: کانون خدمت رضوی منطقه ۱۳ تهران، در چایخانه حضرت رضا علیه السلام از مردم عزادار تهران، پذیرایی کرد.
شهردار منطقه۱۳ تصریح کرد : با برپایی موکب نوجوانان دختر و پسر با همکاری فرهنگسرای امید، سعی کردیم نسل جدید با مفاهیم عاشورایی آشنا شوند و از این طریق ، پیام کربلا از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.
به گفته علی احمدی،  اجرای گروه سنج و دمام، برنامه های قرآنی و پرچم گردانی از جمله برنامه‌های منطقه۱۳ در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی بود.
شهردار منطقه۱۳ به اقدامات اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۱۳ برای سیاه پوشی مسیر جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا خیابان ۱۷ شهریور تقاطع خشکبارچی اشاره کرد و افزود: پیش از فرارسیدن اربعین، مسیر پیاده روی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی با نصب پرچم، کتیبه و هزار متر طول ریسه‌های پارچه‌ای مشکی محرم  و چهار تخته نما پرچم فضاسازی و سیاه پوش شد .
وی، تهیه و نصب بنرهای ترافیکی ، اطلاع رسانی و جهت نما در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد :  معاونت های  خدمات شهری و محیط زیست و حمل و نقل و ترافیک منطقه با همکاری شهرداری ناحیه یک، در مسیر پیاده روی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی  بنرهای پرتابلی اطلاع رسانی و ۴ عدد راه بند و ۲۰ تخته بنر ترافیکی استندی جانمایی و نصب کرد .
شهردار منطقه۱۳ در خصوص عملکرد اداره مدیریت پسماند منطقه ۱۳ تصریح کرد: با فعالیت ۳۶ کارشناس آموزش و کارگر جمع آوری پسماند و استقرار ۱۰ دستگاه خودرو جمع آوری پسماند خشک و استفاده از ۱۰۰ کیلوگرم کیسه آبی ، ۳۶۰۰ کیلوگرم پسماند جمع آوری شد.

انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 59113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =