دومین مانور زیست‌محیطی در محدوده منطقه ۶ تهران برگزار شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران از برگزاری دومین مانور زیست محیطی با موضوع تخلیه غیرمجاز مصالح و نخاله‌های ساختمانی در سطح معابر، فضای سبز و داخل انهار واقع در محدوده ناحیه ۵ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ حسن اختردانش، با اشاره به آثار مثبت برگزاری مانورهای متنوع آزمایشی درآمادگی هرچه بیشتر در برابر حوادث احتمالی، افزود: درحقیقت اینگونه مانورها باعث تقویت، هماهنگی، افزایش آمادگی نیروها و شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه در زمان وقوع حوادث مختلف می‌شود، در این راستا به همت اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه شش، دومین مانور زیست محیطی با سناریو از پیش نوشته شده در محدوده ناحیه ۵ این منطقه به اجرا در آمد.

اختردانش، اضافه کرد: در میان حوادث مختلفی که در شهر سراغ داریم، حوادث زیست محیطی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، چرا که هرگونه خسارت و آسیب به محیط زیست، جبران ناپذیر بوده و در نهایت شهروندان باید تاوان آن را بپردازند. همان‌گونه که حفظ زمین و پاکی آن مساویست با حفظ محیط زیست و حیات انسان‌ها، از بین رفتن محیط زیست نیز مساوی است با خاتمه حیات و زیست انسان‌ها. بنابراین باید ضمن آگاهی‌رسانی و فرهنگسازی درجامعه در زمینه حفظ و پاسداشت محیط زیست، باید از بروز هرگونه خسارت به محیط زیست از جمله آب و خاک با جدین جلوگیری کرد.

مجید بوربور، رئیس اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه۶ تهران درباره این مانور آزمایشی‌گفت: این مانور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده با موضوع تخلیه غیر مجاز مصالح و نخاله‌های ساختمانی در سطح معبر، فضای سبز و داخل انهار با حضور معاون ناحیه ۵، رئیس خدمات شهری و فوریت‌های ۱۳۷ ناحیه۵ انجام شد و پس از اعلام این حادثه، عوامل اجرایی این ناحیه درمحل حاضر و درکوتاه‌ترین زمان ممکن و در نهایت سرعت و دقت ضمن پاکسازی فضای سبز، معابر و انهار و جمع‌آوری مصالح و نخاله‌های ساختمانی تخلیه شده، نسبت به نظافت محل اقدام کردند.

برپایه این گزارش، این مانور آزمایشی با هدایت اداره محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ۶ و تحت نظارت نماینده اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد.

گفتنی است؛ اینگونه مانورها مطابق دستورالعمل ابلاغی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به مناطق ابلاغ شده و مناطق موظف به اجرای این مانورها در بازه زمانی یک ساله و تحت نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران می‌باشند و هدف از آن ایجاد هم افزایی و دستیابی به حداکثر آمادگی جهت مقابله با هرگونه شرایطی است که باعث تخریب محیط زیست و آسیب به آن می‌شود.

انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 59123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =