اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سراسر کشور

وزیر کشور گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس با حضور وزیران کشور و آموزش و پرورش در گردهمایی استانداران سراسر کشور اتخاذ شد.

به گزارش شهر، اسکندر مومنی در نشست استانداران با حضور وزیر آموزش و پرورش، ضمن خیر مقدم و خداقوت به استانداران و همکاران ستادی وزارت کشور و خیر مقدم ویژه به دکتر کاظمی وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل مربوط به بازگشایی مدارس بخشی مربوط به حوزه وزارت آموزش و پرورش و بخشی مربوطه به بیرون از این وزارتخانه است که باید هر دو حوزه به دقت مورد توجه قرار بگیرند.

وزیر کشور افزود: ما بیش از گذشته نیازمند نشاط، آرامش، وفاق و هبستگی ملی، امید و امید آفرینی هستیم و بازگشایی مدارس می تواند فرصت مناسبی برای تبلور این موضوعات باشد.

مومنی با اشاره به دغدغه جدی خانواده‌ها در ایام بازگشایی مدارس در حوزه‌های اجتماعی، انضباط و ترافیک بر لزوم تمرکز کامل مسئولان و برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای ترافیک تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش تصریح کرد: تجربه ثابت کرده اقدامات فرهنگی در تعامل با این وزارتخانه، نتایجش به سرعت به ثمر می‌نشیند.

وزیر کشور با اشاره به ۱۶ میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین عرصه هایی که آموزش و پرورش در آن می تواند نقش آفرین باشد، حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است. انبوهی از ظرفیت و آمادگی با کمترین هزینه‌ها در این حوزه برای مواجهه و حل معضلات اجتماعی وجود دارد؛ این ظرفیتی است که از طریق آن می توانیم کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهیم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، مومنی تاکید کرد: توافقات و تفاهم نامه‌های فیمابین وزارتخانه‌های کشور و آموزش و پرورش باید با زمان‌بندی و تعیین شاخص‌ها مشخص شوند تا قابلیت اندازه گیری داشته باشند.

انتهای پیام/

۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 59167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =