دستاورد ایجاد خزانه واحد برای شهرداری و شهر تهران چه بوده است؟

از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۳۰ همت به خزانه واحد شهرداری پایتخت واریز شده که امکانات بسیاری را برای شهر و شهرداری به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ یکی از اقدامات مدیریت ششم شهری، راه‌اندازی خزانه واحد است. اما این اقدام،  چه سودی برای شهرداری و درنهایت شهر تهران داشته است؟

افزایش شفافیت و انضباط مالی، کاهش تنش های مالی، پرداخت به موقع حقوق کلیه کارکنان شهرداری و همچنین پرداخت به موقع و متمرکز کلیه کسورات قانونی از جمله بیمه و مالیات از جمله مزایای خزانه واحد برای شهرداری تهران است.

از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۳۰ همت به خزانه واحد واریز شد که امکانات بسیاری را برای شهرداری تهران ایجاد می‌کند. ازجمله مزایای شفافیت و انضباط مالی برای شهرداری تهران؛ برگزاری مجامع شرکتها موسسات و شورای سازمانها از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ و قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران بود. همچنین برگزاری بیش از ۶۰ درصد مجامع شرکتها، موسسات و شورای سازمانها برای سال مالی منتهی به سال ۱۴۰۲ یکی دیگر از جلوه های انضباط مالی برای شهرداری تهران به شمار می‌رود.

کاهش ۶ واحد زیان‌ده از ۱۷ واحد زیان‌ده و ۲۸ واحد سودده در سال ۱۴۰۱ هم از دیگر مزایای انضباط مالی است.

بررسی ۴۷ درصد اساسنامه‌های سازمانها، شرکتها و موسسات تابعه هم که پیش از مدیریت شهری ششم، دچار وقفه شده بود را از دیگر مزایای شفافیت و انضباط مالی شهرداری باید دانست.

خزانه واحد به معنای یک سیستم مالی یکپارچه است که در آن همه منابع مالی یا بودجه‌ها در یک مکان متمرکز می‌شوند و از آنجا مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/

۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 59189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =