ارتقاء زیرساخت‌های مهد سالمند در منطقه ۶

شهردار ناحیه پنج منطقه ۶ همزمان با حضور در جمع فعالان اجتماعی حوزه سالمندی در ساختمان سرای نظامی گنجوی به بررسی راهکارهای مشارکت این قشر در ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به شهروندان منطقه پرداخت.

ببه گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ محمد علوی زاده در این بازدید با اشاره به درصد جمعیت سالمند ناحیه و ویژگی های فرهیختگی و نخبگی این افراد به عنوان یک فرصت بیان داشت: مشارکت سالمندان در برنامه‌های توسعه‌ای خصوصاً در مقیاس محلی حائز اهمیت است. حس تعلق سالمندان به محله و شناخت دیرینه آنها از روابط و ارتباطات محله باعث می‌شود که فعالان محلی ناحیه ۵ برای رویکرد مشارکتی، بخش مهمی از جامعه هدف برنامه‌ریزان شهری باشند.

شهردار ناحیه ۵ افزود: ایجاد بستر مناسب برای توانبخشی و مشارکت اجتماعی سالمندان ضروری است. توانبخشی نه تنها آموزش، بلکه مجموعه‌ای از مداخلات در فضای شهری را شامل می‌شود که برای مناسب‌سازی و تجهیز محیط، حمایت و توانمندسازی این اقشار ارزشمند اعمال می‌شود.

گفتنی است مهدهای سالمندی راهکاری برای خارج کردن سالمندان از تنهایی و بهره گیری از تجارب و توانمندیهای اقشار سالمند است. شهرداری منطقه ۶ در قالب احداث مهد سالمند، تلاش می کند فضایی برای ارتقاء فعالیت‌های اجتماعی شهروندان سالمند این منطقه با ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ایجاد کند.
انتهای پیام/

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 59263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =