محفل ادبی راویان کرب‌وبلا در خانه موزه اخوان ثالث

دومین نشست کانون ادبی نوجوانان شهر تهران با عنوان محفل ادبی راویان کرب و بلا در خانه موزه اخوان ثالث برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، به مناسبت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) به همت اداره کل آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و شهرداری منطقه ۶، دومین نشست کانون ادبی نوجوانان شهر تهران با عنوان محفل ادبی راویان کرب و بلا در خانه موزه اخوان ثالث با حضور مرتضی امیری اسفندقه، مهدی امیری، مدیرکل آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهدی بصیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶، معصومه پورنظری، مدیر بهره برداری و نگهداشت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران و سعید انصاری، مدیر خانه موزه اخوان ثالث و مشارکت جمعی از شاعران آئینی کانون نوجوانان شهر تهران برگزار شد. 

در این مراسم اعضای کانون نوجوانان شهر تهران اشعار خود را با مضمون واقعه کربلا قرائت کردند و این اشعار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و سپس شاعران به مشاعره اشعار عاشورایی پرداختند. شایان ذکر است این مشاعره مورد توجه و تشویق داوران و حاضرین در جلسه قرار گرفت. 

براساس این گزارش با نظر داوران حاضر در جلسه از جمله مرتضی امیری اسفندقه ، ایران طبیب ، زهره سلیمانی نژاد و داود حیدری ، نفرات برتر مشاعره انتخاب شدند. مبینا شفیعی، الینا کرانیان، فرشته آبیاری از جمله منتخبانی بودند که به رسم یادبود جوایزی به ایشان اهداء شد.

در پایان مراسم از یادبود اهدایی کانون ادبی شهر تهران به خانه موزه اخوان ثالث که مزین به شعر اخوان ثالث بود توسط مرتضی امیری اسفندقه رونمایی شد. 

گفتنی است خانه موزه مهدی اخوان ثالث که به نام خانه شعر امید نیز شناخته می شود در خیابان زرتشت غربی، خیابان شیخلر (خ.ششم) کوچه خجسته غربی، کاشی ۲۹ واقع شده است.

انتهای پیام/

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 59348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =