افتتاح ۸ خانه محیط زیست در منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ از افتتاح ۸ خانه محیط زیست در منطقه با هدف ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در زمینه محیط زیست خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" در این باره گفت: با توجه به دستور العمل اداره کل محیط زیست شهرداری تهران مبنی براینکه هر سرای محله، یک خانه محیط زیست دارا باشد، با افتتاح ۸ خانه محیط زیست در منطقه، تمامی سیزده سرای محله منطقه دارای یک خانه محیط زیست شدند.

وی در ادامه افزود: حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و باید به دغدغه مشترکی میان مدیریت شهری و شهروندان تبدیل شود که در راستای سیاست‌های مردمی سازی فعالیت‌های محیط زیست، یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان تأسیس خانه‌های محیط زیست است.

پوریافر بیان کرد: محیط زیست سالم بستر توسعه و حیات پایدار است و هدف تشکیل این خانه‌ها، نهادینه کردن و فعال شدن شهروندان در حفظ محیط زیست است تا حساسیت نگهداشت در میان مردم افزایش یابد و به جامعه و شهرهای سالم‌تری دسترسی یافت.

شهردار منطقه ۲۱ اظهار کرد: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفتگو، بحث، چالش و مطالبه گری است که منجر می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود و همچنین به منظور افزایش اثربخشی و کارایی این مکان‌ها برای آموزش و آگاهی‌بخشی در زمینه محیط زیست انجام می‌شود.

شایان ذکر است؛ این مراسم با حضور  "مجید یکتا پرست" رییس اداره محیط زیست شهرداری منطقه ۲۱ و "فاطمه کریمی" معاون راهبری و برنامه ریزی اداره کل محیط زیست و مدیران شهری منطقه ۲۱ برگزار شد و گزارشی از عملکرد خانه های محیط زیست در سرای محلات ارائه شد.

انتهای پیام/

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
کد خبر: 59370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =