کاهش ۵ کیلومتری پیمایش با بهره‌برداری کامل از تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان/ فاز آخر پروژه تا ۳ماه دیگر افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با پرداختن به فاز سوم تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان گفت: یک فاز دیگر از این پروژه باقی مانده که در انتهای پاییز تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین افتتاح فاز سوم تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان صبح امروز -دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳- در قالب صد و چهل و یکمین رویداد امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، سیدمحمد آقامیری عضو شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.  
صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در حاشیه این مراسم گفت: امروز شاهد بازگشایی سومین مرحله پروژه نواب-تندگویان هستیم که عملا اصلی ترین بازگشایی ترافیکی این پروژه است.
وی با بیان اینکه این بازگشایی دسترسی از جنوب تندگویان به شمال تهران را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: بازگشایی مرحله سوم این پروژه باعث سبک سازی ترافیک خواهد شد و شهروندان می‌توانند از بهشت زهرا تا شمال تهران را بدون گردش اضافه طی کنند.
صداقتی ادامه داد: یک فاز دیگر از پروژه نواب-تندگویان باقی مانده که در انتهای پاییز همین سال فاز چهارم تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می گیرد. با این افتتاح مبادی ورودی شهر تهران ساماندهی می‌ شود و افتتاح آن کمک بزرگی به تردد شهروندان خواهد بود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با تاکید بر اینکه خواست پلیس و مدیریت شهری این بود که پروژه امسال تحویل شهروندان شود، اظهار کرد: دی ماه سال ۱۴۰۲ اولین فاز، اردیبهشت ۱۴۰۳ دومین و امروز سومین فاز پروژه در حال بازگشایی است که در روان سازی ترافیک موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه افتتاح ۴ فاز پروژه نواب-تندگویان باعث کاهش مسافت ۵ کیلومتری پیمایش خواهد شد، گفت: به جهت اینکه محل این پروژه مدخل ورودی پایتخت است در آخر هفته در اینجا شاهد اختلال ترافیکی بودیم اما با بازگشایی این سه مسیر و مسیر چهارم مشکل ترافیکی اینجا حل خواهد شد.
به گزارش شهر صداقتی در آیین افتتاح فاز سوم تقاطع غیر همسطح نواب-تندگویان نیز اظهار کرد: دو پروژه مهم را امروز بازگشایی می‌کنیم. پروژه دوربرگردان غیر همسطح شمال به شمال باقری و خیابان گلبرگ که عملا با حذف دوربرگردان غیر همسطح شاهد روان سازی ترافیک و کاهش سفر شهروندان به میزان ۲ و نیم کیلومتر بودیم و این پروژه یکی از ۷ پروژه ما در بزرگراه شهید باقری است.

وی ادامه داد: امروز سومین پروژه بزرگراه باقری افتتاح می‌شود و ۴ پروژه دیگر یا در مرحله عملیات و یا در مرحله برنامه ریزی برای انتخاب پیمانکار قرار دارد. پروژه ای که با عرشه فلزی که در ایام نوروز نصب شد گام بلندی در تسریع افتتاح آن انجام و هفته گذشته بازگشایی شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه پروژه نواب تندگویان دیگر پروژه ای است که امروز افتتاح فاز سوم آن هستیم، خاطرنشان کرد: امروز اصلی ترین مسیر آن که گره ترافیکی جنوب به نواب شمال را برطرف می‌کند، افتتاح خواهد شد. البته فاز چهارم نیز پاییز امسال تکمیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: در نهایت فاز سوم با وجود معارضین بسیار و ۶ یا ۷ مرحله اصلاح ترافیکی پروژه به سرانجام رسید. بعد از بازگشایی فاز سوم یک مرحله دیگر ترافیکی داریم که به سرعت عملیاتی خواهد شد و امسال پروژه تعیین تکلیف خواهد شد.
انتهای پیام/
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 59543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =