مانور آتش‌سوزی و انفجار در مجتمع‌های منطقه ۲۰ برگزار شد

مانور عملیاتی مدیریت بحران با محوریت آتش‌سوزی، انفجار و تخلیه اضطراری در مجتمع مسکونی بهار در محدوده ناحیه ۲ این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ محمدخوشی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۲۰ گفت: در راستای برگزاری تمرین های عملیاتی در ساختمان های ناایمن و ایجاد هماهنگی و آمادگی اعضای عمومی و تخصصی در مواجه با بحران ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، تمرین عملیاتی آتش سوزی، انفجار و تخلیه اضطراری با همکاری شهرداری ناحیه دو در مجتمع مسکونی بهار محله حمزه آباد برگزار شد.

خوشی انجام عکس العمل مناسب در شرایط بحرانی و شناسائی نقاط قوت و ضعف اعضای ستاد مدیریت بحران را از اهداف برگزاری این تمرین ها عنوان کرد و افزود: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، در پی وقوع انفجار و آتش سوزی در اثر نشت گاز خانگی در یکی از واحدهای مجتمع، که در اثر این حادثه  تعدادی از ساکنین مجروح شدند.

او ادامه داد: در اثر این حادثه ضمن اطلاع رسانی به سازمان آتش نشانی و اداره مدیریت بحران منطقه ۲۰ و اعلام شرایط اضطرار از سوی هیئت مدیره مجتمع، اقدامات لازم برای ایمن سازی و کمک‌های اولیه، نجات مصدومین و محبوسین با استفاده از تجهیزات و امکانات امدادی از جمله سگ‌های زنده ‌یاب جمعیت هلال احمر و نردبان‌های ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه سازمان آتش نشانی انجام شد.

رئیس اداره مدیریت بحران منطقه ۲۰ اظهار داشت: در انتهای این مانور که با مشارکت اعضای خانه های دوام برگزار شد، ساکنین  این مجتمع به صورت عملی با نحوه اطفاء حریق و استفاده از خاموش کننده ها آشنا شدند.

گفتنی است؛ این تمرین با همکاری ادارات آب و فاضلاب، گاز، نیروی انتظامی، اورژانس، شبکه بهداشت و هلال احمر شهرستان ری، شهرداری ناحیه ۲ این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
کد خبر: 59650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =