"آرمانی شو ۴" از ابتدای مهر در تهران کلید می‌خورد

طرح آرمان از جمله طرح‌های فرهنگی و اجتماعی برای نوجوانان و دانش‌آموزان تهرانی است که به نام شهید آرمان علی‌وردی مزین شده و تاکنون سه مرحله از آن اجرایی و مورد توجه این قشر واقع شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، آخرین مرحله از طرح آرمان که مخاطب آن ۳۰ هزار دانش‌آموز تهرانی بود و با محوریت مسجد در تابستان امسال برگزار شد مشتمل بر موضوعات فرهنگی، اجتماعی و البته ورزشی بوده و مورد استقبال هم قرار گرفته است.

صبح امروز جمعه نیز گردهمایی اعضای ستاد طرح شهید آرمان ۴ با حضور شهردار تهران برگزار و تصمیم بر آن شد شروع مرحله جدید این طرح ادامه دار ابندای سال تحصیلی جدید باشد.

طرح آرمان کشوری شود

شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه طرح شهید آرمان کار تاثیرگذاری است که در تهران آغاز شد، گفت: آرمان می‌تواند به عنوان یک طرح موفق در سراسر کشور الگو قرار گرفته و در استان‌های مختلف تسری پیدا کند.

"آرمانی شو ۴" از ابتدای مهر در تهران کلید می‌خورد

وی ادامه داد: ما امروز به قله بسیاری از فعالیت‌های خود نزدیک هستیم و باید همچنان برای رسیدن به قله برنامه‌ریزی کنیم.

زاکانی با اشاره به جایگاه مساجد در محلات تهران بیان کرد: مساجد باید مرجعیت پیدا کنند و مردم بتوانند خدمت دریافت کنند و این نهاد دینی به عنوان محور حل مشکلات مردم قرار گیرد.

شهردار تهران یکی از رسالت‌های طرح آرمان را توجه به نقش نوجوانان در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای دانست و افزود: امروز دشمن با سیاه‌نمایی در فضای مجازی قصد ناامیدی نوجوانان ایرانی را کرده است.

وی یادآور شد: ما باید توجه ویژه‌ای به فضای مجازی و تربیت رسانه نوجوانان برای جلوگیری از آسیب در این فضا داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت های سمن‌ها و سرای محلات برای طرح آرمان ۴

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز از تلاش‌های فعالان اجتماعی و فرهنگی پایتخت در برگزاری اردوهای دوره تابستانی پویش آرمانی‌شو تقدیر کرد و آن را از اقدامات ارزنده اجتماعی و فرهنگی ستاد طرح آرمان دانست.

محمدامین توکلی‌زاده تاکید کرد: ضرورت دارد با دسته‌بندی رویدادها و کارویژه‌های پیش‌بینی شده تا یک سال آینده نسبت به برنامه‌ریزی برای انجام اقداماتی که اهمیت و تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی و ترسیم نقشه راه یک سال پیش‌رو از اهمیت بسزایی برخوردار است، ادامه داد: نشست هم‌اندیشی شورای معاونان معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با ستاد طرح شهید آرمان با این رویکرد برگزار شده است تا در آستانه بازگشایی مدارس به نگاهی مشترک برای یافتن راهی برای تحکیم بیشتر ارتباط میان مدارس و مساجد و اینکه کدام موضوعات در این مسیر بیشتر مورد توجه قرار گیرد، برسیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت‌های محلی موجود در مناطق ۲۲گانه بر استفاده از این ظرفیت‌ها در اجرای برنامه‌های طرح شهید آرمان تاکید کرد و گفت: در مناطق و محله‌ها ظرفیت‌هایی مانند بوستان‌ها و سراهای محله وجود دارد. باید از ظرفیت‌های موجود استفاده و با استقرار رابطان و شبکه مربیان طرح آرمان در این مراکز اهداف طرح آرمان در حوزه تعالی و رشد جوانان و نوجوانان دنبال شود.

"آرمانی شو ۴" از ابتدای مهر در تهران کلید می‌خورد

معاون شهردار تهران به طرح‌های کلان اجتماعی و فرهنگی متنوع در دست اجرای شهرداری این کلانشهر اشاره کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی مشخص و دسته‌بندی برنامه‌ها برای به نتیجه رساندن پروژه‌ها تا پایان سال جاری تاکید کرد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزشی نیز تاکنون ۱۵۰ مسجد شناسایی شدند که ظرفیت راه‌اندازی باشگاه تخصصی دارند، نزدیک به ۶۰۰ پایگاه ورزش صبحگاهی فعالیت دارد که با کمک مربیان و فعالان مسجد این عدد را به یک هزار عدد ارتقا داده می‌شود.

پیوند مسجد و مدرسه در طرح آرمان

ریبس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز با تشریح برنامه‌های طرح آرمان در آینده بیان کرد: طرح آرمان ۴ را از سال تحصیلی پیش رو با هدف پیوند مسجد و مدرسه آغاز خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شیرنژاد ادامه داد: اکنون همکاری خوبی با امور مساجد وجود دارد به گونه‌ای که مدیر طرح آرمان منطقه بخشی از فرایند تصمیم‌گیری امور مساجد آن ناحیه است.

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با تاکید بر آموزش ائمه جماعت گفت: برای اولین بار در شهر تهران در طرح رشد آرمان دوره تربیت مربی و ائمه جماعات با همکاری حوزه علمیه‌ها برگزار و هر مسجد به یک حوزه علمیه متصل شد.

حجت‌الاسلام شیرنژاد افزود: هدف از طرح رشد آرمان احیای سبک زندگی دینی در شهر تهران خواهد بود.

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های ورزشی ستاد طرح آرمان در مساجد تشریح کرد: یکی از اهداف اصلی فعال کردن ظرفیت ورزشی مساجد با رویکرد مربی محوری و معارف دینی است.

وی با تشریح برنامه‌های جهادی و کمک‌های مومنانه ستاد طرح شهید آرمان با کمک مساجد این را هم خبر داد: با استفاده از ظرفیت مساجد طرح آرمان تهران قصد این است که سه هزار جهیزیه میان زوج‌های جوان توزیع شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 59680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =