بیش از ۷۲هزار خدمت درمانی شرکت شهر سالم به خادمان و زائران اربعین حسینی

رئیس کمیته بهداشتی درمانی ستاد اربعین شهرداری تهران از ارائه بیش از ۷۲هزار خدمت درمانی کاروان‌های شرکت شهر سالم در ایام اربعین خبر داد که ۷۸ درصد آن به زائران و ۲۲ درصد به خادمان اربعین، اعزامی از سوی شهرداری تهران به عتبات عالیات بوده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، سیدابوالفضل ذاکریان با اشاره به اعزام بیش از یکصد نیروی داوطلب درمانی و بهداشتی برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین امسال، گفت: ما بر اساس وظایف تعریف‌شده خود، موظف به حضور در هر مکانی که کارکنان شهرداری خدمت‌رسانی می‌کنند هستیم و حضور ما در مراسم بزرگ اربعین نیز از این قاعده پیروی می‌کند.

وی با بیان اینکه رکورد برپایی پایگاه بهداشتی و درمانی از سوی شرکت شهر سالم در ایام اربعین امسال شکسته شد، اضافه کرد: ما با ۱۲ مرکز -۴ مرکز مرزی و ۸ مرکز داخل عراق- در خدمت زوار و خدام اربعین بودیم که ۲۲ درصد مراجعان به پایگاه‌های ما را خادمان یعنی همان کارگران و کارکنان شهرداری تهران و ۷۸ درصد را زائران اربعین حسینی تشکیل دادند.

به گفته سرپرست شرکت شهر سالم، امسال در مجموع ۷۲هزار و ۱۳۸ خدمت درمانی به ۳۸ هزار و ۷۶۱ مراجعه‌کننده ارائه شد که ۲۴ نفر آنها پس از دریافت درمان‌های اولیه، برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: پایگاه بهداشتی و درمانی عمود ۷۰۷، یکی از بزرگترین مرکز شرکت شهر سالم در کشور عراق بود که در ۱۲ روز خدمت شبانه‌روزی خود، ۳۱هزار و ۵۰۱ نفر به آن مراجعه کردند که ۵۹درصد آنها مرد و ۴۱ درصد زن بودند و ۵۱هزار و ۳۶۵ خدمت دریافت کردند. از این مقدار، هزار و ۸۲۰ خدمت نیز در بخش دندان‌پزشکی ارائه شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار شرکت شهر سالم به بحث بهداشت آب و مواد غذایی در مراکز شهرداری تهران هم ورود کرد که در مراحل نگهداری و توزیع، از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری شد.

به گفته ذاکریان، امسال در میان علل مراجعه، دردهای عضلانی-اسکلتی، گرمازدگی، سرماخوردگی، تاول و بیماری‌‎های گوارشی، به ترتیب بیشترین فراوانی را در بین بیماری‌های مراجعان به پایگاه‌‎های شرکت شهر سالم داشتند.

ذاکریان با اشاره به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در تهران گفت: امسال سه درمانگاه و دو پایگاه سیار شرکت شهر سالم با هماهنگی اورژانس تهران در مسیر مراسم جاماندگان فعال بودند که طی آن، ۳۲۰ خدمت رایگان به ۲۱۲ نفر ارائه شد.

رئیس کمیته بهداشتی درمانی ستاد اربعین شهرداری تهران در پایان از خدمات بی‌‎منت کادرهای درمان، بهداشت و پشتیبانی شرکت شهر سالم که کاملا داوطلبانه به زائران و خادمان اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند، قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که برکت این خدمات در فعالیت‌های مختلف شرکت در طول سال مشهود باشد.

انتهای پیام/

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹
کد خبر: 59690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =