آغاز فصل چهارم جذب و ساماندهی افراد آسیب‌پذیر در منطقه ۸

همزمان با آغاز فصل چهارم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نواحی شهر تهران و در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵۰ نفر از افراد آسیب‌پذیر از سطح محلات منطقه ۸ جذب، ساماندهی و جمع‌آوری شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ میلاد علی‌نیا معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام خبر آغاز مرحله چهارم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نواحی شهر تهران در منطقه۸‌ گفت: این طرح به مدت ۱۲ روز  از بیستم شهریور در منطقه آغاز و در حال اجرا است‌ و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در مرحله چهارم با اختصاص گشت فعال توسط اداره آسیب‌های اجتماعی این معاونت و همکاری نواحی، با گشت‌زنی در سطح معابر و بوستان‌های منطقه در صورت رویت افراد آسیب پذیر (معتادین متجاهر، افراد بی‌خانمان، متکدیان و کودکان کار) فرایند جذب و تحویل این افراد به مرکز غربالگری شفق، کمپ‌های ترک اعتیاد و بازپروری، مددسرا و مراکز ساماندهی کودکان کار بهزیستی انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با بیان اینکه در سه مرحله قبل از فروردین۱۴۰۳ در مجموع حدود ۲۵۰ نفر از افراد آسیب‌پذیر از سطح محلات منطقه۸ جذب و ساماندهی شدند افزود: طی مراحل اول تا سوم اجرای این طرح از ابتدای سال تا کنون، ۱۴۲ نفر معتاد متجاهر، ۱۵ فرد بی‌خانمان، ۲۲ متکدی و ۴۳ کودک کار از سطح معابر و بوستان‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

گفتنی است؛ این طرح با محوریت اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه و با همکاری ادارات اجتماعی نواحی سه‌گانه انجام می‌شود و تا روز چهارم اجرای این طرح ۶ کلونی پاکسازی، ۵ فرد بی‌خانمان و ۴ معتاد متجاهر،جذب و به گشت سازمان تحویل داده شدند.

انتهای پیام/

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 59724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =