پیگیری برای بازگشت تابلوهای ارزنده سازمان فرهنگی و هنری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۰ تابلوی ارزشمند هنری با عنوان برگزاری نمایشگاه به مجموعه‌ای خارج از شهرداری به امانت واگذار شده و با وجود عدم برگزاری نمایشگاه، این تابلوهای ارزشمند وابسته به سازمان فرهنگی و هنری بازگشت داده نشده است.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قانون تصریح می کند که یکی از وظایف شورا نظارت بر حفظ سرمایه ها و اموال منقول و غیرمنقول و نظارت بر درآمد و هزینه هاست، اظهار کرد: ۳۰ تابلوی ارزشمند هنری با عنوان برگزاری نمایشگاه به مجموعه ای خارج از شهرداری به امانت واگذار شده و با وجود عدم برگزاری نمایشگاه، این تابلوهای ارزشمند وابسته به سازمان فرهنگی و هنری بازگشت داده نشده است.

وی افزود: مسئولین هم بارها برای بازگشت تابلوها پیگیری کردند اما تماس آنها پاسخ داده نشده است. من از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم پیگیری کردم که این کمیسیون هم موضوع را دنبال کرد اما به نتیجه ای نرسیدیم.

امانی با بیان اینکه ما در این زمینه نگران هستیم، یادآور شد: یکی از این تابلوها حداقل ۳۰ میلیارد تومان ارزش مالی دارد که البته ارزش معنوی آن برای ما مهمتر است. تقاضا می کنیم دوستان پیگیری کنند تا این تابلوها به موزه امام علی(ع) بازگردد.

وی به ساخت و ساز در بهشت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: کنار قطعه ۵۳ سوله ای به طول ۴۰ متر و مساحت ۵۰۰ مترمربع در حال راه اندازی است که در جمع هزار متر مساحت دارد و در حال دیوارچینی است. بخشی از پارکینگ در حال تبدیل به سوله است و احداث آن جلوه بصری نامناسبی را در قطعه شهدا ایجاد کرده و موجب رنجش خانواده شهدا و شهروندان شده است.

امانی با بیان اینکه قرار است برخی ایستگاه های موجود در بهشت زهرا(س) به این سوله منتقل شود، تصریح کرد: ما مصوبه ای از هیئت وزیران در سال ۹۳ داریم که تصریح دارد هرگونه ساخت و ساز در کنار قبور شهدا باید با مجوز بنیاد شهید و ایثارگران باشد. بنده نمی دانم مدیران عالی در جریان این موضوع هستند یا خیر اما درخواست دارم که دستور توقف ساخت داده شود و اگر مجوز اخذ نشده بود نسبت به برچیدن آن دستور داده شود و اجازه ساخت و سازهای این چنینی داده نشود.

انتهای پیام/

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 59737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =