بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن با مشارکت مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح

رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران، از برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن با مشارکت این مرکز خبر داد.

آرش گوهری رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص جزئیات برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن از نقش فعال کارشناسان این مرکز در طراحی و اجرای این مسابقات خبر داد و گفت: این دوره از رقابت‌ها با حضور 200 دانشجو در قالب 34 تیم برگزار شد و در جریان آن 8 تیم در مسابقه تیر خمشی، 18 تیم در مسابقه بتن توانمند اقتصادی و 8 تیم در مسابقه سازه محافظ تخم‌مرغ (EPD) به رقابت پرداختند. 

گوهری در پاسخ به پرسشی در خصوص اهداف و ضرورت‌های برگزاری مسابقات ملی بتن، پاسخ به چالش‌های تولید صنعتی بتن و ایجاد ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد علمی دانست و ابراز امیدواری کرد برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها، در جهت دستیابی به تولید فناورانه مورد حمایت فعالان بخش صنعت قرار گیرند. 

وی در ادامه با یادآوری اینکه بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن طی 2 مرحله ساخت و انجام تست صورت می‌پذیرد، گفت: مرحله اول این رقابت‌ها ضمن ساخت اجزا و نمونه‌ها در حضور تیم‌های داوری و ناظران به اتمام رسید و قرار است مرحله دوم مسابقات به منظور انجام آزمایش شکست نمونه‌ها در روز پنجشنبه پنجم مهرماه  سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس برگزار شود.

گفتنی است بیست و دومین دوره مسابقات ملی بتن با محوریت انجمن بتن ایران و همکاری مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در کارخانه بتن آماده سنگ‌شکن غرب برگزار شده و قرار است نتایج مسابقات فوق همزمان با برگزاری کنفرانس ملی بتن در نیمه مهر ماه سال جاری اعلام شود.

انتهای پیام/

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 59771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =