توسعه شبکه‌سازی نخبگانی با بهره‌گیری از ظرفیت اندیشکده‌های شاخص شهر تهران

مدیر اندیشکده زیست‌پذیری شهری گفت: اندیشکده زیست‌پذیری شهری یک نهاد پژوهشی و تحلیلی است که حوزه فعالیت آن در مورد اثربخشی بر رویکرد بازخوانی مسیر توسعه در ایران با هدف بازیابی پایداری و زیست‌پذیری شهری با توجه به تمام جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سلامت جسمی و روانی و توان محیط زیستی در جغرافیای سرزمینی است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، به منظور تعامل این مرکز با اندیشکده‌های تخصصی، نشست عملیاتی امور نخبگان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و اندیشکده زیست‌پذیری شهری با حضور آراد قنبری‌زاده، رئیس اداره شبکه‌سازی نخبگان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، و اویس ترابی، مدیر اندیشکده زیست‌پذیری شهری برگزار شد.

در ابتدای این نشست اویس ترابی به بیان اهداف و وظایف اندیشکده زیست‌پذیری شهری و همچنین تجربه‌های همکاری این اندیشکده با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران پرداخت و گفت: اندیشکده زیست‌پذیری شهری یک نهاد پژوهشی و تحلیلی است که حوزه فعالیت آن در مورد اثربخشی بر رویکرد بازخوانی مسیر توسعه در ایران با هدف بازیابی پایداری و زیست‌پذیری شهری با توجه به تمام جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سلامت جسمی و روانی و توان محیط زیستی در جغرافیای سرزمینی است.

ترابی با عملگرا خواندن دوره جدید مدیریت شهری تهران از همکاری با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در حوزه‌های مختلف از جمله بحران بی آبی شهر تهران، اثرات ساخت و سازهای عمیق در بلندی‌های تهران و ... استقبال نمود.

در پایان این جلسه آراد قنبری‌زاده ضمن تشریح ظرفیت‌های مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، همکاری با اندیشکده‌ها را به عنوان یکی از شیوه‌های شبکه‌سازی نخبگان، عنوان نمود.

رئیس اداره شبکه‌سازی نخبگان مرکز مطالعات با اشاره به گروه‌های مطالعاتی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، تشریح نمود: تقریبا در تمامی موضوعات مطروحه، امکان همکاری اندیشکده زیست‌پذیری شهری با شهرداری تهران فراهم بوده و مورد استقبال مرکز مطالعات است.

وی همچنین با توجه به سوابق اندیشکده زیست‌پذیری شهری پیشنهاد برگزاری یک نشست تخصصی - نخبگانی مشترک پیرامون حکمرانی شهری را مطرح نمود که مورد موافقت اندیشکده زیست‌پذیری شهری قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 59810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =