اجرای ویژه‌برنامه‌ای برای کودکان‌ اتیسم در منطقه ۶

به همت اداره سلامت شهرداری منطقه ۶ تهران و همکاری انجمن‌ اتیسم، ویژه برنامه‌ای جذاب و تماشایی برای تعداد بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان دارای‌ اتیسم از جمله کودکان و نوجوانان درایوان انتظار ایستگاه مترو حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار و یک روز به یادماندنی و خاطره‌انگیز برای آنان رقم خورد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ مهدی بصیری، معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه شش تهران در این باره گفت: همه شهروندان بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و محدودیت‌هایی‌که دارند باید از برنامه‌ها و امکانات متنوع شهر استفاده کنند، به عقیده مدیریت شهری بچه‌های‌اتیسم نیز به اندازه افراد عادی حق دارند درجامعه حضورداشته باشند و بتوانند توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه خویش را نشان دهند.

بصیری، اضافه کرد: ویژه برنامه‌ای که به همت اداره سلامت شهرداری منطقه۶ تهران و با مشارکت انجمن‌ اتیسم در محل ایوان انتظار با حضور بیش از ۱۰۰ شهروند اتیسمی و خانواده‌هایشان برگزار شده نمونه‌ای از سیاست‌های عدالت محور مدیریت شهری در جهت توزیع عادلانه امکانات شهر برای اقشار مختلف ساکن در پهنه مرکزی تهران به شمار می‌رود.

نجمه اسماعیلی، مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه۶ تهران نیز در این باره گفت: بدون تردید فراهم‌سازی شرایط حضور افراد توان یاب و اقشارخاص در جامعه و استفاده از توانایی‌ها و تجربیات آن‌ها در زمینه‌های مختلف سبب تغییر نگرش شهروندان و گسترش فرهنگ همراهی با افراد دارای معلولیت به عنوان شهروندانی توانا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درمیان اقشار خاص جامعه، افراد دارای‌ اتیسم به ویژه کودکان و نوجوانان‌ اتیسمی بسیار مظلوم واقع شده‌اند که باید همه ما و ارگان‌های مربوطه تلاش کنیم با کار و تلاش بیشتر، حقشان را به آنان برگردانیم. از طرفی اختلال‌اتیسم به دلیل ماهیت پیچیده و چند طیفی بودن کمتر در بین افراد جامعه شناخته شده که نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر و اجرای برنامه‌های مستمر دارد.

اسماعیلی، در پایان یادآوری کرد: در این ویژه برنامه مشترک، کودکان و نوجوانان‌ اتیسم فرصت بافتند در فضایی آسوده و مناسب سرود بخوانند، هنرنمایی کنند و حتی با شرکت درمسابقه با دوستان خود رقابت کنند و یک خاطره شیرین و ماندگار در ذهنشان بسازند.
انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 59812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =