برگزاری هشتاد و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران

هشتاد و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران با رویکرد تحقق «شهر ایمن» در منطقه ۷ با حضور جمعی از مدیران شهری و شهرداری تهران برگزار شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، این نشست با حضور مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و هیئت همراه، نصراله آبادیان، شهردار منطقه و جمعی از مدیران و معاونین منطقه برگزار شد.

در ابتدای این نشست نصراله آبادیان شهردار منطقه به ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده در این منطقه در خصوص مدیریت بحران و ساختمان های نا ایمن پرداخت و گفت: یکی از بخش های حایز اهمیت و مخاطره انگیز حوزه آبریز شرق تهران، در محدوده مرزی مناطق ۴ و ۷ شامل بخش انتهایی کانال زرین گلاب تا اتصال به کانال زرگنده و کانال زرگنده در محدوده خیابان کامبیز می باشد که علاوه بر مشکلات فرسودگی، تخریب به دلیل  کمبود ظرفیت، مخاطرات این محدوده را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: در مطالعات اصلاح وضعیت کانال، مسیر طرح و روش اجرای آن در قالب ۷ گزینه مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها، گزینه احداث تونل زرین گلاب در مسیر خیابان های شریعتی، بزرگراه رسالت، خیابان کابلی و شعبانی و اتصال به کانال باختر با استفاده از مقطع تونل سنتی و کانال مستطیلی به عنوان گزینه برتر معرفی شد و همچنین به منظور رفع کمبود ظرفیت کانال زرگنده، احداث تونل کمکی دبستان در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۷ یادآور شد: با توجه به مطالعات و تمهیدات اندیشیده شده در حوزه اعتبارات و برنامه و بودجه و شرکت خاکریزاب و همچنین تجهیز بخشی از کارگاه و در اختیار قرار دادن این کارگاه از سوی شهرداری منطقه ۷ به شرکت خاکریزاب پروژه بهسازی کانال زرین گلاب به زودی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: این طرح بر اساس تعیین مسیر بهینه و عملیات بهسازی کانال زرین گلاب در این مسیر با فاز بندی های مختلف به صورت پائین دست به بالا دست و با تاکید بر عدم ایجاد خللی در مسیر آب این کانال اجرا خواهد شد.

آبادیان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ساختمان های نا ایمن منطقه، گفت: پاساژ کویتی ها، خوابگاه دانشجویی، تماشاخانه نپتون، ساختمان اداری، تجاری و مسکونی ابتکار و کارواش قنبرزاده از جمله ساختمان هایی در این منطقه بوده که باید ایمن سازی می شد بنابراین در دستور منطقه قرار گرفت و اقداماتی از قبیل خریداری ساختمان، جمع آوری و بازسازی و تغییرکاربری، بروز رسانی سیستم اعلام حریق، اطفاء دستی، نصب خروجی علائم، نصب خاموش کننده دستی در آنها انجام شد.

وی عنوان کرد: با توجه به کمبود پایگاه های مدیریت بحران در منطقه و ضرورت وجود این اماکن در صورت بروز مخاطرات احتمالی زمین های در خیابان های اجاره دار و خواجه نظام خریداری شده و در اختیار ستاد بحران قرار گرفته تا عملیات احداث پایگاه های مدیریت بحران را در آن آغاز کنند.

در ادامه این نشست علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به ارائه گزارشی از منطقه در خصوص کانال زرین گلاب، احداث پایگاه های مدیریت بحران، گودهای رها شده و پرخطر، تعداد مانورهای اجرا شده، پویش همگانی شهر آماده پرداخت.

گفتنی است؛ ارزیابی چک لیست ساختمان های مهم و بلند مرتبه، وضعیت منطقه از نظر ریسک سیل، وضعیت ساختار HSE، وضعیت ارزشیابی عملکرد منطقه در سال ۱۴۰۲، وضعیت جرثقیل های برجی منطقه، پدافند غیرعامل، اقدامات ایمنی در سطح منطقه، وضعیت آتش نشانی، تعداد ایستگاه ها، آمار مقایسه ای حریق، حوادث و خدمات ایمنی، نمودار مقایسه ای سطل های مکانیزه، معابر و گذرگاه ها، مقایسه حریق فضای سبز به تفکیک نواحی و ساختمان های خارج شده از بحران از دیگر مواردی بود که مورد ارزیابی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 59838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =