۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 59875
بهسازی ۳۱ مسجد در منطقه ۲۲

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ بیان کرد: یکی از وظایف ما در مدیریت شهری منطقه، حفاظت از سرانه‌های عمومی و تلاش برای افزایش آنها در زمینه های خدماتی، درمانی و آموزشی است. در حال حاضر با وجود تعداد ۴۰ مسجد در منطقه و به نسبت جمعیتی که در منطقه ساکن هستند؛ تقریبا یکصد مسجد نسبت به استاندارد معمول کمبود داریم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حامد خداوردی با بیان اینکه توجه به ساخت و ساز مساجد در سطح شهر تهران به عنوان یکی از زیرساختهای مهم فرهنگی و مذهبی بشمار می رود؛ گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته بین شهرداری منطقه و مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از فروردین تا شهریور ماه سال جاری، بهسازی ۳۱ مسجد که بنا بر اولویت‌های انتخابی نیازمند بهسازی و رسیدگی هستند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر کمبود سرانه‌های مذهبی نسبت به رشد روزافزون جمعیت در منطقه بیان کرد: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر احداث ۱۱۰ مسجد در مناطق ۲۲گانه پایتخت، با تلاش مدیریت شهری منطقه و از محل بانک زمین، ۳ قطعه پلاک ثبتی به اداره املاک و دبیرخانه شورای ساماندهی و توسعه گسترش مساجد شهر تهران جهت ساخت مسجد در این منطقه معرفی شده است. در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا با کمک خیرین، اقدامات عمرانی جهت ساخت و راه اندازی مساجد در سطح منطقه در اسرع وقت انجام شود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ اذعان کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی که در حوزه پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۲۲ وجود دارد، اجرای طرح های عمرانی با همکاری بخش خصوصی و مشارکت مردم در راستای تامین سرانه‌های هفتگانه فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ... موضوع بسیار با اهمیتی است که در نهایت به افزایش کیفیت زندگی مردم منجر خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به ساخت و ساز مساجد در سطح شهر تهران به عنوان یکی از زیرساختهای مهم فرهنگی و مذهبی بشمار می رود؛ گفت: از آنجایی که مساجد به عنوان یکی از پایگاه های مهم اجتماعی در محلات بشمار می رود؛ در پایش‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته از مساجد سطح منطقه، مشکلات و کمبودهای موجود شناسایی و تدابیر لازم در خصوص رفع این معضلات اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 59875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =