جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ به «من شهردارم» رسید

در حاشیه اجلاس جهانی بریکس با برگزیده شدن شهرداری تهران، جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ به «طرح من شهردارم» رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهر تهران، در جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ مسکو که شامل ۱۲ بخش بود، طرح «من شهردارم» به‌عنوان ابتکار تهران ارائه و پس از داوری به‌عنوان طرح برگزیده در بخش نوآوری مورد تقدیر قرار گرفت.

در این رویداد که در حاشیه اجلاس جهانی شهرداران شهرهای عضو قدرت‌های نوظهور جهان «بریکس» برگزار ‌شد، طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه شهرها و پایتخت‌های مختلف به داوری گذاشته شد. کشورهایی اعم از روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، بلاروس، قطر، بحرین، مالزی، اندونزی، فیلیپین، چین، امارات و... در این رویداد حضور داشتند.

پیمان بریکس یک تشکیلات جهانی متشکل از قدرت‌های نوظهور جهان مانند برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی است که برای گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تشکیل شده است. کشورمان نیز از شهریورماه سال گذشته به عضویت این پیمان درآمد.

ابرپروژه «من شهردارم» از سال ۱۴۰۱ و در دوره مدیریت شهری کنونی (از سوی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا) طراحی شده و با همکاری خانواده بزرگ شهرداری تهران در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها به اجرا در آمد. در این طرح، شهروندان تهرانی می‌توانند نیاز عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی محله و منطقه محل سکونت خودشان را به‌عنوان «پروژه درخواستی» ثبت کنند تا شهرداری تهران با اختصاص بودجه، آن پروژه را اجرا کند. در دوره اول آن حدود ۴۵۰ هزار شهروند و در دوره دوم آن ۱ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۳۹ نفر از شهروندان تهرانی مشارکت کردند.

انتهای پیام/

۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 59958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =