وحدت امروز میان مسلمانان ماحصل ادبیات وحدت‌آفرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: امروز شکل‌گیری وحدت میان مسلمانان ماحصل اقدامات و ادبیات وحدت‌آفرینی است که امام خمینی(ره) در میان مسلمانان ایجاد کرد و مقام معظم رهبری آن را ادامه داد تا با وحدت میان مسلمانان، آنان بر طاغوت زمان چیره شوند.

نشست شهردار تهران و اعضای سی و هشتمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عصر امروز _۳۰ شهریور ۱۴۰۳_ در برج میلاد تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به نقش محوری وحدت مسلمانان در اندیشه امام خمینی(ره) گفت: بسیاری گمان می‌کردند هدف اصلی امام در انقلاب اسلامی بیرون راندن شاه از کشور و تشکیل جمهوری اسلامی بود. اما امروز بر همگان مشخص شده است که هدف اصلی امام در انقلاب ایجاد وحدت میان تمامی ملت‌های مسلمان بوده است.

وی ادامه داد: امروز شکل گیری وحدت میان مسلمانان ماحصل اقدامات و ادبیات وحدت آفرینی است که امام خمینی در میان مسلمانان ایجاد کرد و مقام معظم رهبری آن را ادامه داد تا با وحدت میان مسلمانان، آنان بر طاغوت زمان چیره شوند.

حجت الاسلام شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:انقلابی، مانند انقلاب اسلامی مردم ایران که داعیه جهانی شدن دارد باید متناسب با این ادعا رویکردی جهانی نیز اتخاذ کند. به همین جهت فراتر از موضوع قومیت و مذهب مسئله وحدت اسلامی در اندیشه امامین انقلاب پررنگ بوده است که اگر اینگونه نبود شیعیان ایران حامی اهل تسنن غزه نمی‌شدند. 

انتهای پیام/

۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 59970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =