ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت طی امروز و فردا/ استقرار تیم واکنش‌های اضطراری در مترو

ستاد از استقبال مهر ۱۴۰۳ صبح امروز تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ ستاد از استقبال مهر ۱۴۰۳ صبح امروز - یکشنبه اول مهرماه ۱۴۰۳- علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک قیومی فرماندار تهران مجتبی شفیعی دبیر شورای عالی ترافیک، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات راهور پلیس تهران بزرگ، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی وضعیت معابر در اولین روز بازگشایی مراکز آموزشی برگزار شد. 

در ابتدای این نشست مهدی گلشنی با بیان اینکه از ابتدای مرداد ماه فعالیت ستاد استقبال از مهر آغاز شد گفت: از مرداد ماه در ستاد،سازمان و شهرداری های مناطق جلسات برگزار شد و کارگروه هایی در راستای روان سازی ترافیک، ارتقا ایمنی و  کنترل ترافیک و  حل مشکلات تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دغدغه مدیریت ترافیک مهرماه در سطح دولت نیز احساس شد و برهمین اساس شناورسازی ساعات کاری ادارات در دستور کار قرار گرفت که کمیته ای نیز بر حسن نظارت این تصمیم تشکیل شده است گفت: ۲۱ هزار متر مربع اصلاح هندسی داشتیم و ۹۳۰ کیلومتر خط کشی محوری، اصلاح زمانبدی چراغ های راهنمایی در دستور کار قرار گرفت.

وی در مورد ایمن سازی مدارس با بیان اینکه ۳۹۴ مدرسه تا شعاع ۲۰۰ متری مدارس ایمن سازی شد گفت: ۶ جرثقیل سنگین نیز برای روان سازی ترافیک در معابر مستقر کردیم و در بحث ارتقا کیفیت حمل. نقل عمومی نیز ۲۱۰۰ اتوبوس امروز فعال می‌شوند و در خطوط منتهی به مدارس و دانشگاه ها نیز اتوبوس ویژه مستقر شده است.

استقرار تیم واکنش های اضطراری در طول خطوط

محمدنژاد مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گفت: متروی تهران آمادگی لازم برای انجام خدمات صد درصدی دارد. تیم واکنش های اضطراری را در طول خطوط مستقر کردیم و در صورت خرابی لحظه ای در کمترین زمان ناوگان در مدار قرار می گیرد. 

وی اظهار کرد: کار ویژه رایگان سازی مترو در هفته اول از امروز به مدت یک هفته با المان های خاص انجام خواهد شد. در بیش از ۵۰ درصد ایستگاه ها فضای خاصی را برای تردد دانش اموزان و دانشجویان فراهم کردیم.

محمدنژاد در پایان خاطرنشان کرد: پله برقی ها و آسانسورها آماده خدمات رسانی است. ما آمادگی کامل داریم سرفاصله قطارها را به صورت پیک در نظر بگیریم ضمن اینکه ۱۴۲ رام قطار جاری امروز در خطوط داریم.

بازگرداندن بیش از ۶ هزار تاکسی غیرفعال به خطوط تاکسیرانی شهر

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۶ هزار تاکسی غیر فعال به خطوط تاکسیرانی شهر بازگشته شدند و برای دیگران نیز برای بار سوم پیامک اخطار ارسال کردیم، گفت: بعد از پایان نوبت سوم سهمیه سوخت این رانندگان قطع خواهد شد. درواقع به شناسایی ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی که در یک سال گذشته سوخت گیری نداشتند، پرداختیم. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ۴۰ درصد تاکسی های گردشی در خطوط پرتردد به کار گرفته شده اند، خاطرنشان کرد: در بحث سرویس مدارس ۳ هزار خودروی ثبت نام شده در سامانه سپند داریم که برای ۲ هزار راننده تایید صلاحیت انجام گرفته است. همچنین به بیش از ۶ هزار دانش اموز سرویس در سامانه سپند تخصیص داده شده است. 

مالکی بیان داشت: مقرر شده هیچ سرویس مدرسه ای بدون تایید خودرو و راننده فعالیت نداشته باشد به این منطور گشتی از سوی پلیس و تاکسیرانی برای بررسی این خودرو ها تا پایان آذر به فعالیت می پردازد.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ضمن گرامیداشت سال تحصیلی جدید گفت: طبق برنامه ‌۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ساعت پنج ونیم صبح برای خدمت رسانی به مردم آماده سازی کردیم. 

وی با بیان اینکه واحد امداد شرکت واحد را جهت بازگشایی مراکز آموزشی فعال کردیم تا اگر وسیله ای خراب شد به کمک پلیس راهور و شرکت واحد بیاید، خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰ نفر از نیروهای ستادی و اداری تا ۲۰ مهرماه به گشت و نظارت در مناطق پایتخت برای بالا بردن کیفیت خدمات مستقر خواهند شد.

علیزاده گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده امروز و فردا وارد ناوگان خواهد شد. تا پایان مهر امیدوارم تعداد بیشتری اتوبوس داخلی را وارد خطوط کنیم. همچنین تا اواخر مهر با توجه به بارگیری اخیر از چین امیدوارم بخشی از اتوبوس های چینی وارد ناوگان بشود.

ورود نسل جدید دوربین‌ها به تهران

حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران نیز با بیان اینکه برای اورهال دوربین‌های موجود قراردادی منعقد شد و به زودی نسل جدید دوربین‌ها که هم حمل بار. نوع تردد و .... را پشتیبانی می‌کنند، بارگذاری می شوند، گفت:  در مورد ۶۰۰ سامانه ثبت سرعت، مناقصه برگزار شده تا سرعت متوسط بزرگراهی کنترل شود. 

وی با بیان اینکه در حال رایزنی با شرکت همراه اول هستیم که الگوریتم مبدا و مقصد را داشته باشیم تا دیگر از سامانه های خارجی ثبت اطلاعاتی نداشته باشیم گفت: به روز رسانی سامانه زمانبندی  چراغ‌های راهنمایی تقاطع ها را با کمک گروه های دانشگاهی به روز رسانی کردیم و با همکاری مجموعه های مختلف سامانه دسترسی خودروهای امدادی را داریم که در صورت وقوع حادثه در صورت انسداد معابر به آنها کمک می‌شود.

وی گفت: درخصوص دو تونل رسالت و توحید که دچار اختلال شده بودند تمام تجهیزات به مدار برگشت و طرح به روز رسانی برای جایگزینی اسکادای ایرانی داریم.

برادران خاطرنشان کرد: الگوی ترافیکی امسال بسیار به سال گذشته شباهت دارد. ۱۳ درصد در کل شهر نسبت به هفته گذشته و ۱۴ درصد نسبت به همین روز در سال گذشته تغییر کرده است. همچنین طول ترافیک نسبت به سال گذشته‌ ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

تقدیر فرماندار از شهرداری تهران 

احمد قیومی، فرماندار تهران در ابتدا ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای روان سازی ترافیک اول مهرماه گفت: پیش بینی های ایجاد شده اثرات مثبتی روی ترافیک تهران گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات خوبی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته و شاهد تلاش چند ماهه آنها هستیم. آنها با داشته های خود بهره وری را بالا بردند و باعث شدند با هر انچه که در اختیار دارند خدمات بیشتری را ارائه بدهند.

قیومی با تاکید بر اینکه ۶ پروژه ویژه عمرانی برای اول مهر ایجاد شده که هر کدام سهمی را در روان سازی ترافیک دارند، گفت: با مجموع این اقدامات چه در حوزه عمرانی، چه تغییر ساعات، چه سرویس مدارس و امثالهم امروز شاهد یک ترافیک آرام و منظمی برای بازگشایی مراکز تحصیلی هستیم. شرکت متروی تهران هم تلاش کرد سرفاصله خطوط را حداقل به ۵ دقیقه برساند و خدمت رسانی هفته اول را برای محصلین رایگان کند. امیدوارم با برنامه ریزی خوب شهرداری تهران تا پایان سال با ورود این ناوگان ویژه حمل و نقل عمومی از سرویس دهی خوب بهره مند باشیم.

نباید شهرداری در مسیر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تنها بماند

جمالی نژاد رییس سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور نیز با حضور در این جلسه گفت: امسال به دنبال اینکه آیین نامه سرویس مدارس هم متفاوت شده بود و بار کار به دوش شهرداری افتاده بود جلسات ویژه ای با دولت جهت هماهنگی این امر داشتیم.

وی با بیان اینکه در رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای محصلان در هفته اول مهرماه شهرداری تهران پیش قدم شد و در بین سایر کلانشهرها  هم این امر اتفاق افتاد، اظهار کرد: برای نوسازی ناوگان عمومی خیز بزرگی برداشته شده است. ولی شهرداری برای رسیدگی به این امر نباید از سوی حاکمیت تنها بماند.

بار ترافیکی در مناطق ۳و۴ بیشتر از باقی مناطق شهر 

سرهنگ موسوی پور هم در جلسه صبح امروز ستاد استقبال از مهر ۱۴۰۳ با بیان اینکه از دو ماه قبل جلسات هماهنگی ستاد استقبال از مهر تشکیل شد و مصوبات این جلسات نیز اجرا شده است، گفت: تقریبا امروز ۳۰ درصد حجم ترافیک نسبت به هفته قبل سنگین تر شده است.

وی با بیان اینکه از ساعت ۷:۱۰ امروز صبح بار ترافیکی مقابل مدارس ایجاد شده است، گفت: شاهد تجمیع مدارس در مناطق ۳ و ۴ هستیم و این بار در این مناطق بیشتر شده است.

موسوی پور با بیان اینکه براساس مصوبه شورای ترافیک از ورود خودروهای حامل بار جلوگیری می‌شود که بر این اساس ۵۴ محل شناسایی شده که از ورود خودروهای حامل بار جلوگیری می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد، گفت: ۶۵ گلوگاه ترافیکی شناسایی شد که ماموران پلیس در این نقاط مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات موتورسیکلت‌ها کاهش یافته است ،گفت: ۵ هزار کلاه ایمنی تهیه شده تا بین دانش اموزان توزیع شود تا آنها به پدر و برادر خود بدهند تا میزان تصادفات منجر به جرح کاهش یابد و همچنین ۳۸۰ مدرسه مهم شناسایی شده تا ترافیکش مهار شود.

پارت اول اتوبوس های برقی به بندر رسیده است

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه ستاد استقبال از مهر در جمع خبرنگاران گفت: با برگزاری ستاد استقبال از مهر در چهار کارگروه فعالیت کردیم که مهم‌ترین آنها روان سازی ترافیک و افزایش ناوگان بود.

وی ادامه داد: در حوزه واگن های اورهال شده ۱۴۲ رام قطار و همچنین ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل در خطوط پایتخت داشتیم و ۶ هزار تاکسی هم به خطوط اضافه شده است. نسبت به مهرماه سال گذشته پیش بینی می کنیم تا ۲۰ درصد افزایش ترافیک برسد.

هرمزی خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه ای در حوزه شناورسازی ساعت ادارات داشتیم. در نقطه نسبتا مناسبی هستیم اما حتما باید در حوزه افزایش ناوگان سعی ویژه داشته باشیم. قریب به ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان با کمک دولت اضافه می شود.

معاون شهردار تهران گفت: پارت اول اتوبوس های برقی به بندر رسیده و امیدوارم تا پایان مهرماه شاهد رونمایی از آنها باشیم و در دو روز جاری شاهد ورود ۱۰۰ اتوبوس داخلی به ناوگان هستیم.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 59989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =