۶۴ درصد پلاکهای تجمیعی بافت فرسوده تهران در منطقه ۱۵

منطقه ۱۵ با ۶۴ درصد تجمیع پلاک از کل پلاک های نوسازی شده موفق به کسب رتبه نخست در تجمیع و رتبه برتر سال ۹۸ در عملکرد ستاد بازآفرینی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی صفدری معاون شهرسازی و معماری منطقه با اشاره به افزایش خدمات و تسهیلات برای مراجعان بافت های فرسوده گفت: اقداماتی نظیر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت  به پرونده ها، وجود نمایندگان سازمان نوسازی شهر تهران در دفاتر توسعه محلی به منظور تسریع در روند امور و نیز بازدید های میدانی و خارج از نوبت شورای معماری به تسریع پرونده های این بخش کمک کرده است.

به گفته او،  طی ۲ ماه نخست امسال نیز با توجه به شیوع کرونا تمهیدات لازم نظیر پاسخ گویی تلفنی کارشناسان و راه اندازی سامانه ثبت درخواست نوسازی و تجمیع در راستای رفاه و سلامت شهروندان به منظورکاهش میانگین زمانی صدور پروانه و پایان کار ساختمانی و عدم رسوب پرونده ها در معاونت شهرسازی انجام شد تا پیگیری پرونده های بافت فرسوده به عقب نیفتد.

صفدری ادامه داد: در این راستا طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت امسال نیز با صدور ۵۶ پروانه ساختمانی موفق به کسب رتبه نخست بین مناطق ۲۲ تهران شدیم.

معاون شهرسازی و معماری منطقه گفت: با تلاش همکارانم و تقویت نیروهای متخصص سازمانی و از بین بردن بستر تخلفات با ورود در بحث توده گذاری، تراکم و خط آسمان و الگوهای جدید گردشگری تغییر و تحولی ساختاری در فعالیت های حوزه معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ اتفاق خواهد افتاد.

او در ادامه با تاکید بر دو بخش صدور پروانه و پایان کارساختمانی از یک سو و توسعه  شهری پایدار از سوی دیگر، این منطقه را پیشگام و پیشرو در مناطق ۲۲ گانه شهرتهران برشمرد و افزود:  در بحث کمیسیون ماده پنج و سرمایه گذاران منطقه؛ موضوع  با اهمیت و حساسیت دو چندان در حال پیگیری است و توسعه پایدار شهری در مقیاس های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با رویکرد اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا رضایت مندی شهروندان شریف منطقه ۱۵ حاصل شود.

۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =