رونق‌بخشی به بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی شورای شهر تهران است

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: رونق دادن به بافت فرسوده یکی از سیاست‌های اصلی شورای شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رونق دادن به بافت فرسوده یکی از سیاست های اصلی شورای شهر تهران بوده است، اظهار کرد: میزان صدور پروانه هشت هزار و ۶۹۱ مورد بوده که با سه مرحله ای کردن روند، فرایند ساخت و ساز با تأخیر بیشتری مواجه شده است.

وی ادامه داد: در حالی آمار صدور پروانه در دو سال قبل افزایش پیدا کرده که این آمار مقایسه ای با سال ۱۴۰۱ است و اگر آمار را ببینیم از سال ۱۳۹۸ هم کمتر است. ما کاهش شدید درآمد را نیز شاهد هستیم که مدیریت شهری را در اجرای برنامه ها با چالش مواجه می کند.

صادقی با بیان اینکه زمان صدور پروانه نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است، تصریح کرد: بازدید فنی و برخی امور فرایند کندی دارد و مشخص است که این روند در مناطق به درستی انجام نمی شود. صدور پروانه از ۲۹۰ روز در سال ۹۹ به ۳۷۰ روز رسیده و اعلام ۴۰ و ۵۰ روز زمان صدور پروانه برای مردم و نمایندگان شورا قابل پذیرش نیست.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود زیرساخت سیستمی، مصوبات کمیسیون ماده پنج از ۱۱ تیرماه در سامانه شفافیت ثبت نشده است. چرایی ادغام عوارض آتش نشانی و فضای سبز نیز از دیگر مواردی است که باید شهردار تهران در خصوص این موارد گزارشات لازم را ارائه دهد.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 60006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =