برگزاری رویداد روز جهانی بدون خودرو در منطقه ۱۳

به مناسبت گرامیداشت ۳۱ شهریور روز جهانی بدون خودرو، معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۳ اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای در خیابان مسیل منوچهری، حد فاصل خیابان ۸/۴۱ و خیابان ملکی کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  سید امیر سید هنجن، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۳ در خصوص علت نامگذاری روز جهانی بدون خودرو گفت: با توجه به تولید آلودگی بسیار زیاد خودروها و در خطر بودن جان انسان ۲۲ سپتامبر به عنوان روز جهانی بدون خودرو برگزیده شد تا پیاده‌روی، استفاده از دوچرخه و ناوگان حمل و نقل عمومی فرهنگسازی شود و در این روز به‌ صورت نمادین مردم از خودروی شخصی استفاده نکنند، به محیط زیست کمک کنند و حداقل در این روز از آلاینده‌های هوا بکاهند.

وی با اشاره به نام نویسی ۴۰۰ شهروند در این رویداد و اهدای کارت قرعه کشی افزود: این رویداد با حضور تیم های دوچرخه سواری و اجرای ورزش زورخانه ای توسط گروه باستانی بوستان پیروزی و اجرای سرود آغاز شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۳ با بیان اینکه تمهیداتی اندیشیده شد تا  طول مسیر یک کیلومتری مسیل منوچهری وسایل نقلیه تردد نکنند افزود: حضور تیم های دوچرخه سواری، استفاده از اسکوتر و دوچرخه، ایستگاه بازی های آموزش ترافیکی و همچنین دارت، فوتبال دستی، گل کوچک، تنیس روی میز، والیبال با همکاری اداره ورزش و  میز سلامت شامل پزشک عمومی، دندانپزشک و چکاپ سلامتی، میز های بازیافت، گل وگیاه، کودک نقاشی برپا بود و بازی های محیطی، مار و پله بهداشت دهان و دندان نیز در این مسیر انجام شد.

هنجن به حضور  فعال شهروندان در ویژه برنامه رویداد بدون خودرو اشاره کرد و یادآور شد: کلیه سنین شامل کودکان ،تیم های دوچرخه سواری منطقه، افراد توان یاب ،سمن ها و گرو ههای مردمی در این رویداد شرکت کردند.

این برنامه با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و مدیریت محله امامت برگزار شد و سازمان آتش نشانی،اورژانس،مرکز بهداشت شرق نیز همکاری داشتند.

انتهای پیام/

۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۳
کد خبر: 60085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =