کنترل غیرشیمیایی آفت کنه تارتن دو لکه‌ای

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۲۰ از کنترل غیر شیمیایی آفت کنه تارتن دولکه‌ای به عنوان یکی از آفات مهم گیاهان فضای سبز شهری، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد مرتضوی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و افزایش دمای محیط در سال جاری، احتمال مشاهده جمعیت کنه تارتن دو لکه ای روی درختان زیتون تلخ در فضای سبز شهری منطقه ۲۰ وجود داشت و کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه با انجام بازدیدهای تخصصی گیاهپزشکی، با نمونه برداری و آزمایش آن نسبت به بررسی جمعیت کنه اقدام کردند.

مرتضوی افزود: با توجه به اینکه این کنه ها با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند پس از شناسایی و مشاهده کنه تارتن دو لکه ای در آزمایشگاه این مرکز، اقدامات کنترلی توسط کارشناسان گیاهپزشکی در دستور کار قرار گرفت و دوره های آموزشی تخصصی برای آشنایی دست اندرکاران فضای سبز شهری با این آفت برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای کاهش جمعیت این آفت از روش های غیرشمیایی و زیست سازگار شامل آبشویی درختان با صابون های حشره کش گیاهی استفاده شد، اظهار داشت:  این آفت با تغذیه از شیره گیاهی موجب زردی برگ ها و خشکی و ریزش آن ها می شود.

انتهای پیام /

۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 60088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =