اعزام چند ایستگاه آتش‌نشانی به محل آتش‌سوزی در شهرک صنعتی گرمسار

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مهار حریق شهرک صنعتی گرمسار خبرداد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: در حوالی ساعت ۱۷ عصر دیروز، در پی تعامل و هماهنگی مدیران ستاد بحران کشور و شهرداری تهران، گزارش وقوع آتش‌سوزی در یکی از انبارها و کارگاه‌های تولید مواد روغنی در شهرک صنعتی واقع در ۱۵ کیلومتری شهرستان گرمسار اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام این حادثه، ۴ ایستگاه آتش‌نشانی تهران به همراه سه دستگاه خودرو فوماتیک که خودروهای تخصصی مبارزه با حوادث هیدروکربنی و روغنی هستند، یک دستگاه بالابر هیدرولیکی، تانکر آب و تیمی متشکل از ۶۵ نفر از آتش‌نشانان تهران به محل اعزام شدند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران نیز در محل حادثه حضور یافت.

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان محلی از استان‌ سمنان نیز به عملیات پیوستند. آتش‌سوزی در یک کارگاه نگهداری و تولید مواد روغنی رخ داد که برخی از مخازن روغن در دقایق اولیه تخریب و واژگون شدند و باعث تخریب دیوارهای اطراف شدند. اما چند مخزن دیگر هنوز شعله‌ور باقی مانده بودند. با تلاش‌های سریع و هماهنگ، آتش‌نشانان موفق شدند از طریق بالابر هیدرولیکی و تجهیزات تخصصی فوماتیک و همچنین مانیتورهای زمینی، آتش را تحت کنترل درآورند و از سرایت آن به کارگاه‌های مجاور جلوگیری کنند.

ملکی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت، اما چند نفر به دلیل شدت حرارت دچار مصدومیت شدند و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند. 

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: 60107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =