پاسداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در منطقه ۴ پایتخت

شهردار منطقه ۴ گفت: تجلیل از خانواده معزز شهدای جنگ تحمیلی، تردد کاروان‌های خودرویی و ده‌ها برنامه فرهنگی با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴؛ علی اصغر کمالی زاه با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در تاریخ کشور ایران به عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل شده است. بنابراین هفته دفاع مقدس فرصتی است برای تجلیل از خلقت ها و افتخارات بی پایان در طول دوران جنگ تحمیلی و زمانی مغتنم برای ماست تا از قهرمانان خود در خط مقدم تجلیل کرده خدمات عظیم شان را در مسیر دفاع از کشور گرامی بداریم.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: به همین منظور اداره فرهنگی منطقه ۴ با مشارکت نواحی ۹ گانه و با شعار "در راه فتح قله ایم" اقدام به تدارک و اجرای برنامه های فرهنگی کرده است.وی با اشاره به تردد کاروان های خودرویی در سطح محلات اظهار داشت: تردد کاروان های خودرویی مجهز به سیستم صوت و متناسب با شعارها و مضامین مرتبط با ایام دفاع مقدس، پخش سرود و مارش های نظامی و اجرای گروه های هنری از برنامه هایی است که روزانه در اماکن منتخب سطح منطقه اجرا می شوند.

کمالی زاده در اعلام سایر برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری سراسری آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس، مقاومت فلسطین و مظلومیت کودکان فلسطینی، شبیه سازی و برگزاری مراسم بدرقه و اعزام، نمادین رزمندگان از تهران به جبهه، اکران فیلم های سینمایی و مستند دفاع مقدس، برگزاری شب شعر با موضوع دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه هایی است که با هدف تبیین و تعمیق فرهنگ جهاد و مقاومت در جامعه به ویژه نسل جوان و علاقه مندان به فرهنگ متعالی دفاع مقدس در حال برگزاریست.

وی همچنین از اجرای مراسم عطر افشانی و نثار گل به مزار مطهر شهدای گرانقدر در گلزار و یادمان های شهدای گمنام و دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت در این ایام خبر داد.شهردار منطقه ۴ سیاست اجرایی برنامه های مذکور را توجه به عملیات طوفان الاقصی، مقاومت فلسطین و عملیات وعده صادق در ببین دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت اعلام کرد.

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: 60123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =