فرهنگ دفاع مقدس سبک زندگی است

نایب رئیس شورای شهر تهران در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نوعی سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار شهر، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس امروز - سه‌شنبه مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳- با حضور پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مسجد شیخ فضل‌الله نوری برگزار شد.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با اشاره به اینکه حضرت آقا می‌فرمایند: انقلاب ما مرهون دفاع مقدس است، اظهارکرد: همگی محور موضوع گذشته، حال و آینده را دفاع مقدس می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه اتفاق بزرگی در دنیا رخ داده بود و پیشرفت کشورها در استفاده از تکنولوژی در جنگ به حد غایت خود رسیده بود و دنیا مجاب شده بود که هیچ قدرتی قادر نیست به جنگ نظامی این دو قدرت برود، بیان داشت: واقعیت‌های عقل دنیایی هم این تصور را می‌کرد که ایران با وضعیت موجود قادر نیست در مقابل قوی‌ترین ارتش زمینی منطقه که با یک پشتیبانی تمام‌قد از طرف قدرت‌ها مواجه بود، مقاومت کند.

وی تاکید کرد: ما وظیفه مهمی داریم و وظیفه مهم ما این است که بگوییم دفاع مقدس بر اساس چه مبانی شکل گرفته و چگونه می‌تواند آینده را مرهون خود در ابعاد مختلف کند. می‌توان گفت که دفاع مقدس نوعی سبک زندگی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه مهم است که اجازه ندهیم دفاع مقدس به افسانه تبدیل شود، اظهار داشت: در برخی مواقع، برخی از تعابیر غلط از جبهه و جنگ باعث می‌شود که جبهه دفاع مقدس را با فیلم‌های اکشن اشتباه بگیریم؛ در صورتی که اصولی که در دفاع مقدس استفاده شده بود، منحصر به فرد بود. دلیل آن هم این بود که امکانی فراهم شده بود و هرشخصی می‌توانست ایده‌های خود را برای دفاع مقدس اعلام کند که این امر خود یکی از رازهای موفقیت بود. 

وی با اشاره به چشم‌انداز حضرت آقا که فرموده بودند: هسته‌های مقاومت را در جهان شکل خواهیم داد، اظهار کرد: روند دفاع مقدس آن‌قدر توانست پیش برود که ما امروز شاهد آن هستیم که جبهه مقاومت که همان هسته‌های مقاومت است، در منطقه قابلیت عظیمی پیدا کرده است.

سروری تصریح کرد: نفوذ فرهنگی انقلاب اسلامی بود که باعث شد شیعه، سنی و... در جبهه انقلاب اسلامی قرار گیرند.

سروری با تاکید بر اینکه ایران قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی دارد، ادامه داد: امروز دنیا در حیرت و تعجب است که چطور ایران از یک کشور که درگیر جنگ تمام‌عیار بوده، به قدرتی تبدیل شده که می‌تواند در مقابل تمام قدرت‌ها از خود به نحو شایسته پاسداری، حفاظت و مراقبت کند. 

وی همچنین مطرح کرد: ما توانستیم در دل تاریخ این فرهنگ را زنده نگه داریم و این فرهنگ را به تاریخ به نحو مطلوب منتقل کنیم. تا به امروز، هیچ کشوری در دنیا و بلکه در تاریخ نتوانسته فرهنگ جنگ خود را اینطور منضبط و عاشقانه به آینده منتقل کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با تمام نقدهایی که در جاهای مختلف داریم، باید تشکر کنیم از آن‌هایی که به هر شکل توانستند این فرهنگ را به نسل‌های بعد منتقل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم دفاع مقدس را به گونه‌ای به تاریخ منتقل کنیم که زمانی که امام عصر ظهور می‌کند، این انتقال فرهنگ زمینه پیشبرد اهداف امام عصر باشد.

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 60137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =