برگزاری آیین استقبال از مهر در مرکز پویاشهر منطقه ۱۵

آیین استقبال از مهر ویژه کودکان کار و دانش آموزان کم برخوردار تحت عنوان" فرزندان ایران- مهر جوانه‌های امید" با حضور سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در مرکز پویاشهر منطقه ۱۵ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به تشریح فعالیت‌های ۶ مرکز پویا شهر ویژه کودکان کار در منطقه ۱۵ پرداخت و گفت: این مراکز با ارائه خدمات پیشگیری، روانشناختی و توانمندسازی به کودکان کار و آسیب‌دیدگان اجتماعی، به بهبود وضعیت این کودکان کمک می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این مراکز با همکاری سازمان‌های غیردولتی تخصصی حوزه کودک، به‌منظور ارائه خدمات متنوع به کودکان کار راه‌اندازی شده‌اند. در مراکز پویا شهر خدماتی نظیر برگزاری کلاس‌های روانشناسی، مشاوره، مهارت‌های زندگی و کلاس‌های آموزشی و هنری به کودکان ارائه می‌شود. همچنین در این مراکز، وعده صبحانه، غذای گرم، کفش، لباس و لوازم کمک آموزشی به کودکان اهدا می‌شود.

مالمیر گفت : هدف اصلی این مراکز، آموزش تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل است، این آموزش‌ها شامل مقاطع پیش‌دبستانی تا نهم بوده و تلاش می‌شود شرایط بازگشت این کودکان به مدارس عادی فراهم شود.

به گفته‌ وی؛ از ابتدای سال جاری، توزیع سبد ارزاق، انجام معاینات چشم‌پزشکی، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به دانش‌آموز، اهدای کفش و پک لوازم التحریر در بین کودکان کار و دانش‌آموزان این مراکز از جمله اقدامات انجام شده است.

مالمیر تأکید کرد که تمامی خدمات این مراکز به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۵ که در جنوب تهران واقع شده است، تعداد زیادی از کودکان کار که در این منطقه سکونت دارند، از این خدمات بهره‌مند شده و همزمان با تحصیل، به ارتقاء کیفیت زندگی خود می‌پردازند.

آیین استقبال از مهر ویژه کودکان کار و دانش آموزان با حضور مهدی مالمیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مهدی پور قاسم معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و جمعی از مدیران شهری منطقه در مرکز  پویاشهر منطقه ۱۵ برگزار شد.

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹
کد خبر: 60160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =