مناسب‌سازی معابر منتهی به مدارس در منطقه ۸

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، اصلاح هندسی ۳ هزار مترمربع از تقاطع‌ها و رنگ‌آمیزی بیش از ۲ هزار مترمربع از دیواره‌های منتهی به مراکز آموزشی و مدارس سطح منطقه ۸ اجرایی شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح بهسازی و تجهیز مدارس و مراکز آموزشی سطح منطقه مطابق هرسال گفت: از نیمه اول شهریور ماه پروژه‌های تعریف شده حوزه‌های تخصصی در مدارس منتخب اجرا شده و براساس آن در حوزه ترافیکی اصلاح هندسی ۳ هزار مترمربع از معابر و تقاطعات، اجرای ۱۵ گذرگاه‌ عرضی ایمن پیاده، هم‌سطح‌سازی ۸ تقاطع، آشکارسازی۲۰ گذرگاه عابرپیاده، رفع نقص ۱۰۰ تابلوی علائم عمودی انتظامی، اخباری و اخطاری، مرمت و رفع نواقص ۱۲۰۰ مترطول از گاردریل‌های معابر، رفع نواقص روشنایی و نظافت و شست‌وشوی تجهیزات ۹۵ ایستگاه‌ اتوبوس و تاکسی، تکمیل و رفع نقص علائم افقی و اجرای خط‌کشی۱۰۰۰ بلوک عابر و نصب ۱۰۰ استوانه ایمنی تعویض و اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۸ در تشریح اقدامات حوزه خدمات شهری منطقه به پاکسازی و رنگ‌آمیزی بیش از ۲ هزار مترمربع دیواره‌های منتهی به مدارس اشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداره‌ها، رنگ‌آمیزی و بهسازی نیمکت، نرده و درب ورودی مدارس نیز در دستور کار قرار داشته و در حال انجام است.

تنهایی در ادامه از توزیع بیش از ۲۵۰ کارتن‌پلاست و ۳۰۰ کیلو کیسه آبی برای تفکیک پسماند از مبدأ و ۱۵ عدد مخزن زباله در مدارس نواحی سه‌گانه منطقه خبر داد و افزود: کارتن‌پلاست و مخازن مخصوص پسماند بر حسب نیاز مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در نواحی سه منطقه همزمان با روزهای سال تحصیلی جدید توزیع می‌شود.

شهردار منطقه حضور آموزشگران بازیافت در مراکز آموزشی با اولویت مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی را در راستای آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت پسماند و آشنایی کودکان با تفکیک پسماند از مبداء، از برنامه‌های این سال تحصیلی در حوزه پسماند منطقه عنوان کرد.

شهردار منطقه۸ در بخش دیگر از سخنان خود به بهسازی و ترمیم آسفالت محوطه مدارس اشاره کرد و افزود: از ابتدای این طرح تا کنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع ترمیم و روکس سراسری آسفالت در مدارس شهید سلیمانی، سروش، الهام، راضیه شاهد،شانت و مارمیان در نواحی سه‌گانه اجرایی شده است.

گفتنی‌است عملیات پاکسازی،شست‌وشو و نظافت سیما و منظر بیرونی و درونی ۶۰ مدرسه در دستور عوامل اجرایی نواحی قرار گرفته که تا کنون نیمی از مدارس اجرایی شده و مابقی تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 60172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =