ایجاد شهردخت در منطقه ۱۲ تا پایان سال/ حوزه بانوان شهرداری آمادگی همکاری با بانوان خلاق نوآور را دارد

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه یک مجموعه شهردخت در منطقه ۱۲ تا پایان سال ایجاد خواهد شد، گفت: حوزه بانوان شهرداری آماده است تا با هر بانویی که توانایی تعریف و اجرای طرح و پروژه ای را دارد همکاری کند.

به گزارش خبرنگار شهر،امروز -پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳- و در بیستمین پویش قرار خدمت شهردار و مدیران شهری تهران در منطقه ۱۲، نشست صمیمی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بانوان نخبه و فعال اجتماعی فرهنگی این منطقه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بانوان نخبه و فعالان اجتماعی و فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۲ نکاتی را راجع به حوزه فعالیت خود و پیشنهاداتی درخصوص کمک به حوزه بانوان شهرداری برای گسترش فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی و برنامه ریزی در این حوزه مطرح کردند.

افزایش بازارچه ها برای زنان سرپرست خانوار، توجه به ورزش بانوان و سالمندان، ایجاد و گسترش پارک ها و پاتوق هایی برای بانوان در منطقه ۱۲ و اجرای طرح های گردشگری ویژه بانوان در این منطقه از جمله نقطه نظرات و پیشنهادات بانوان نخبه و فعال اجتماعی بود.

مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران نیز در این نشست اظهار کرد: هر یک از فعالان و نخبگان که حوزه کاری خود را تشریح می کردند و پیشنهاداتی را ارائه می دادند در ذهن بنده اجرایی کردن و تعریف یک پروژه مشترک در حوزه تخصصی‌شان شکل می گرفت و خوشبختانه در شهرداری نسبت به سایر دستگاه ها ایده ها و طرح ها به عمل نزدیک تر هستند.

وی افزود: همانطور که طبق نظر رهبر معظم انقلاب، بزرگترین فرصت امید و ظرفیت ما نوجوانان و جوانان هستند، باید این فرصت را در وهله اول در تشکیلات و حوزه کاری خود بشناسیم. باید به جای برنامه نوشتن برای آنها، خودشان را دخیل در برنامه ریزی هایشان کنیم و خودشان وارد کنش حل مساله شوند و ما در کنار آنها قرار بگیریم و مسیر را برای آنها هموار کنیم.

اردبیلی با تاکید بر رویکرد کنشگری به جای آموزش، ادامه داد: انگاره اصلی در این بخش این است که آن جوان و نوجوان کنشگر است و نه آموزش گیرنده. باید اتمسفر و فضای مثبت و سالم را برای آنها ایجاد کنیم آن وقت ببینیم بهترین کنشگران ما این دختران و جوانان و نوجوانان هستند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: یک مجموعه شهردخت در منطقه ۱۲ تا پایان سال ایجاد خواهد شد و برنامه های مربوط به بانوان می تواند در ظرفیت هایی مانند شهردخت ها و شهربانوها اجرایی شود. در خصوص طرحی که یکی از نخبگان و فعالان برای گردشگری تخصصی منطقه ۱۲ عنوان کردند باید اعلام کنم که ما در اداره کل بانوان شهرداری آمادگی لازم را برای تعریف یک پروژه مشترک گردشگری برای زنان و دختران در منطقه ۱۲ داریم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه بانوان شهرداری آماده است تا با هر بانویی که توانایی تعریف و اجرای طرح و پروژه ای را دارد همکاری کند، یادآور شد: باید ایده ها و طرح ها را در یک بانک ایده ها به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم یک طرح بهتر و کامل‌تر خلق کنیم.

اردبیلی در پایان خاطرنشان کرد: برای مدل های کنشگری اجتماعی چند حوزه کاری داریم که یکی از این حوزه ها مجموعه های شهربانو هستند. دیگر حوزه، اقدامات حمایتی از جمله حمایت مالی اداره کل امور زنان شهرداری است. در کنار این حوزه ها، اگر ایده های راهگشا در بحث بانوان که باعث سیاست گذاری مناسب می‌شود را به ما برسانید، می توانیم به مجموعه مرتبط با آن در شهرداری منتقل کنیم.

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 60211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =