برای جلوگیری از فرسودگی شهر، چاره‌ای جز گشایش در ساخت و ساز نداریم

جلسه "شورای معاونین شهرسازی و معماری مناطق ۲۲گانه" به ریاست حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و با حضور مدیران کل این معاونت و معاونین مناطق ۲۲‌گانه به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات ابلاغی به مناطق برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی در ابتدای این جلسه با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم امروز کشور مسئله اقتصاد است، گفت: بخش مهمی از اقتصاد کشور به اقتصاد مسکن وابسته است و کلانشهر تهران نقش مهمی در این حوزه دارد.

وی افزود: اینکه تهران طی سالیان از یک روستا به کلانشهر و قطب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی تبدیل شده است، تقصیر مدیران فعلی نیست و اکنون ما برای جلوگیری از فرسودگی شهر چاره ای جز گشایش و رونق  در امر ساخت و ساز نداریم، بنابراین باید با یک نگاه عالمانه به اداره شهر پرداخته شود.

در ادامه سید سعید علوی مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مصوبات ابلاغی به مناطق ۲۲گانه پرداخت و سپس معاونین شهرسازی مناطق به بیان دغدغه ها و مسائل مربوطه پرداختند.

در پایان این جلسه، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از زحمات ۳ ساله مهدی بهرام پور مدیرکل سابق شهرسازی و طرح های شهری تقدیر کرد و گفت: طی این مدت، بسیاری از مشکلات حوزه شهرسازی با محوریت ایشان حل شد و خدمات بسیار ارزنده ای را در حوزه شهرسازی ارائه دادند و انشالله از توانمندی های ایشان در جای دیگری استفاده خواهد شد.

وی در ادامه به معارفه نصرالله آبادیان شهردار سابق منطقه ۷ به عنوان مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری پرداخت و گفت: با توجه به تجارب و ظرفیت های آقای آبادیان قطعا حضور ایشان موجب خیر و برکات برای حوزه شهرسازی خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 60394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =