رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت ساماندهی خدمت‌رسانی به سالمندان گفت: یکی از مهمترین چالش‌ها ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به جمعیت رو به رشد سالمندان است و تهران نیازمند رویکردی جامع در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت ساماندهی خدمت رسانی به سالمندان، اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش ها ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به جمعیت رو به رشد سالمندان است و تهران نیازمند رویکردی جامع در این زمینه است.

وی افزود: هنوز شکاف قابل توجهی بین وضعیت موجود و میزان خدمات رسانی به سالمندان است. یکی از مهمترین موانع در مسیر افزایش کیفیت خدمات رسانی فقدان مدیریت علمی در این حوزه است که به پراکندگی خدمات و کاهش چشمگیری اثربخشی اقدامات منجر شده است.

شمس احسان با بیان اینکه مراکز فراهنگ با خلأ مدیریتی مواجه هستند، یادآور شد: نبود چارچوب منسجم باعث شده که مدیریت ها سلیقه ای باشد. مدلی که مدنظر ماست باید همکاری بین بخشی ایجاد کند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب پارک منزلت، خاطرنشان کرد: مشکلات در ارائه خدمات و عدم تناسب دفاتر خدمات الکترونیک شهر با نیازهای سالمندان، چالش جدی ایجاد کرده و اعتماد آنها به مدیریت شهری را کاهش داده و تداوم آن منجر به تضعیف بیشتر کیفیت زندگی آنها و کاهش مشارکت آنها در رویدادهای اجتماعی شود.

شمس احسان همچنین تصریح کرد: از شهردار درخواست می شود دستور بازنگری اساسی در ارائه خدمات به سالمندان به ویژه ساماندهی مراکز فرآهنگ و صدور کارت منزل صادر کند و اقدامات فوری برای بهبود وضعیت کارت منزلت انجام شود. شورا خواستار پاسخ سریع به این موضوع است. انتظار می رود با اقدام سریع شهرداری شاهد تحول اساسی در ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به سالمندان باشیم.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا با بیان اینکه بر اساس ماده ششم نظام نامه مشارکت محله ای، شهرداری مکلف شده ظرف مدت سه ماه دستورالعمل های مربوط به این مصوبه را به شورا ارائه دهد، گفت: صرف نظر از تأخیر یک سال و نیم، دستورالعمل ها به ستاد مشارکت محله ای ارائه شد و این ستاد با برگزاری جلسات فشرده دستورالعمل ها را برای ابلاغ به محلات به شهرداری ارسال کرده است.

وی اضافه کرد: در این میان می توان به چگونگی انتخاب اعضای هیئت امنای محلات اشاره کرد که از سوی ستاد هماهنگی به شهرداری ابلاغ شده و با گذشت اعضای هیئت امنا پس از سه ماه همچنان منتظر دریافت دستور العمل هستند.

علوی افزود: از شهردار تهران مجدانه درخواست داریم نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 60399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =