هنر مقاومت اسلامی این است که این مسیر قائم به فرد نیست

شهردار تهران با اشاره به شرایط منطقه و محور مقاومت در روزهای گذشته گفت: هنر مقاومت اسلامی از ابتدا تا به الان در این بوده است که مسیر مقاومت قائم به فرد نیست و اگر در این راه یک نفر به فیض شهادت رسید بلافاصله فرد دیگری جایگزین او می‌شود و مسیر ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهر صبح امروز -سه‌شنبه دهم مهرماه ۱۴۰۳- نشست مجمع هماهنگی کلان شهرهای ایران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حجت الاسلام المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و جمعی از مسئولان شهری کلان شهرهای کشور در برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست زاکانی با گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله گفت: امروز در وضعیت خاصی به سر می‌بریم که اهمیت آن را نمی‌دانیم. در چنین شرایطی باید به خدا توکل داشت زیرا پیروزی و شکست در دست اوست، وجود این نگاه در انقلاب اسلامی نیز باعث توفیقات بسیاری از ابتدا تا به امروز شده است.

زاکانی تاکید کرد: شکست و پیروزی در دست خداست همانطور که امام پس از آزادی خرمشهر فرمودند گمان نکنید که شما در نبرد پیروز شدید بلکه خرمشهر را خدا آزاد کرد. یا در برهه‌ای دیگر به یاد دارم پس از شکست عملیات کربلای ۴ هیچکس تصوری از توفیق رزمندگان نداشت اما دو هفته پس از این عملیات در کربلای ۵ توانستیم بر دشمن بعثی پیروز شویم.

شهردار تهران سپس با اشاره به شرایط منطقه و محور مقاومت در روزهای گذشته اظهار کرد: هنر مقاومت اسلامی از ابتدا تا به الان در این بوده است که مسیر مقاومت قائم به فرد نیست و اگر در این راه یک نفر به فیض شهادت رسید بلافاصله فرد دیگری جایگزین او می‌شود و مسیر ادامه پیدا می‌کند .

وی ادامه داد: با این وجود در رابطه با اتفاقات اخیر باید بیاندیشیم و آسیب شناسی درستی از غفلت‌های صورت گرفته داشته باشیم. برخلاف تبلیغات دشمن پیوستگی ما با کشورهای مقاومت جداشدنی نیست زیرا همه ما برای اعتلای اسلام می‌جنگیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات روانی دشمنان طی روزهای اخیر گفت: شرایط امروز به گونه‌ای است که جنگ روانی در آن حرف اول را می‌زند. گاهی آثار این جنگ روانی مخرب‌تر از شهادت عزیزان ماست.

شهردار تهران تاکید کرد: در چنین شرایطی نیاز است، اصل مقاومت در منطقه و اتفاقات رقم خورده را به درستی تحلیل کنیم و با این کار زمینه ساز مصونیت بخشی جبهه مقاومت و توفیقات آن در آینده بشویم.

وی افزود: اقدامات اخیر دشمن مانند کف روی آب است که به زودی با فضل الهی از بین خواهد رفت به شرط آنکه ما در میدان مبارزه باشیم.

زاکانی در خاتمه ابراز امیدواری کرد دستگاه‌های خدمت‌گزار از جمله شهرداری تهران بتوانند خدمت‌رسانی مناسبی به شهروندان داغداری که در مراسم‌های بزرگداشت شهید نصرالله شرکت می‌کنند، داشته باشند.

انتهای پیام/
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 60404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =