دورهمی جمعیت ناشنوایان در کوشک باغ هنر

جمعیت ناشنوایان همزمان با هفته جهانی ناشنوایان در کوشک باغ هنر جمع شدند و از دغدغه‌هایشان روزمره‌شان گفتند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ مراسم بزرگداشت هفته جهانی ناشنوایان با حضور جمعیت ناشنوایان روز گذشته ٩ مهرماه در کوشک باغ هنر برگزار شد.
در این مراسم ناشنوایان از مسئولان خواستند درد ناشنوایان را حس کنند و وعده‌هایی بدهند که بتوانند آن را عملی کنند چرا که تعداد ناشنوایان روز به روز در حال افزایش است.
همچنین علیرضا نجف‌پور، رئیس انجمن خانواده ناشنوایان ایران درباره تاریخچه انجمن ناشنوایان گفت: انجمن ناشنوایان ایران در سال ۱۳۵۱ توسط یک فرد ناشنوا تاسیس شد و هدف اصلی آن آموزش فرهنگ، هنر و موارد مختلف به ناشنوایان است.
همچنین کمیته‌های مختلفی در انجمن وجود دارد که مسائل ناشنوایان در این کمیته‌ها بررسی می‌شود.
او در ادامه با بیان اینکه انتظار ناشنوایان در هفته جهانی ناشنوایان به رسمیت شناختن زبان اشاره است، افزود: اگر ارگان‌های دولتی بتوانند زبان اشاره را به رسمیت بشناسند اتفاق بزرگی برای این جامعه محسوب می‌شود. ناشنوایان بیش از هر چیز به مترجم نیاز دارند تا بتوانند در نهادهای مختلف استخدام شوند و به عبارتی با شنوایان برابر شوند. دست من زبان من است و چشم من گوش من است و از مسئولان تقاضا دارم هوای ناشنوایان را داشته باشند چرا که این قشر بسیار مظلوم هستند.
در مراسم بزرگداشت هفته جهانی ناشنوایان که برای چندمین سال است در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود از برخی مترجمان و نخبگان ناشنوا تقدیر شد.
انتهای پیام/
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 60413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =