ره‌آورد اجرای پروژه‌های شهری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان منطقه ۱۵ است

جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه ۱۵ با حضور سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، محمد شیری شهردار منطقه و معاونان و مدیران شهری این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه در این جلسه ضمن عرض تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: بی‌شک، شهادت اسوه مقاومت سرآغاز نابودی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی، وسعت، حریم،   بافت محلات و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی این منطقه افزود: سعی کردیم در قالب تعریف و اجرای مجموعه پروژه‌های شهری در حوزه های عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی، اجتماعی و ... ضمن پاسخ‌گویی به مطالبات و درخواست‌های شهروندان، در مسیر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان گام بردایم.

شیری همچنین به دستاوردهای مهم منطقه در موضوعات مدیرت شهری  در سال گذشته اشاره کرد و گفت:  امسال توانستیم به واسطه مشارکت بینظیر شهروندان باب الرضای تهران در بزرگترین نظرسنجی مردمی پایتخت با ۱۴۰ هزار رای مردمی در طرح من شهردارم ۲ و نیز تحقق درآمد پیش بینی شده و کسب رتبه های برتر در این موضوعات در بحث تخصیص بودجه جزو مناطق برتر شهر تهران باشیم.

شهردار منطقه به اجرای ۱۵۳ پروژه توسعه محله ای در محلات ۱۹ گانه اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ پروژه به اتمام رسیده و مابقی نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه معاونان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت ها در دست اجرا حوزه های تخصصی خود پرداختند که روند اجرای پروژه های عمرانی، وضعیت تحقق درآمدی، احداث ۱۴ سرویس بهداشتی، بهسازی آبنماها، رفع روشنایی و نقاط بی دفاع شهری، پروژهای مدیریت آب های سطحی، جمع آوری بانک اطلاعاتی از قنوات منطقه، احداث ۲ اسکان کارگری، احداث بوستان، اجرای خط کشی های محوری، نوسازی ۴۰۰ پلاک در بافت فرسوده از جمله این اقدامات در ۶ ماه نخست سال جاری است.

توزیع متوازن فضای سبز در محلات کم برخوردار

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در شورای معاونین شهرداری منطقه ۱۵ ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان اظهار کرد: یکی از بزرگترین معضلات این منطقه اتباع بیگانه است که بالاترین میزان حضور اتباع در این منطقه قرار دارد که حل این موضوع تنها بر عهده شهرداری نیست و شهرداری نمی تواند این مشکل را حل کند و باید سایر نهادهای مرتبط در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: وجود این اتباع سبب ایجاد برخی از آسیب های اجتماعی در شهر شده است که وجود معتادان متجاهر در این منطقه بی ارتباط با این موضوع نیست. قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران در این زمینه اقدامات خوبی داشته است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ بیشترین سرانه فضای سبز را در بین سایر مناطق دارا است بر توزیع مناسب سرانه های فضای های سبز در برخی از محلات همچون مینابی و اتابک تاکید کرد.

همچنین در ملاقات مردمی که با حضور سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به همراه محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ برگزار شد؛ درخواست‌ها و مطالبات شهروندان این منطقه، به صورت چهره به چهره رسیدگی شد.

درخواست تعیین تکلیف ملک در بافت فرسوده، صدور پروانه ساختمانی، املاک و... از جمله مواردی بود که در این دیدار ۲‌ ساعته مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 60416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =