۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 6042

پایتخت در محاصره گودها/۱۵

گودهای تهران عکسبرداری ماهواره ای می شوند

با هدف تعیین وضعیت گودهای پایتخت و با همکاری مراکز دانشگاهی
گودهای تهران عکسبرداری ماهواره ای می شوند

شهر: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قصد دارد با رصد تصویری گودهای تهران، تغییرات و تحرکات را ارزیابی و ریزش احتمالی آنها را پیش بینی کند.

سیدمجتبی حسینی، معاون پیشگیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره گودهای تهران به خبرنگار شهر گفت: گودهای تهران یکی از موضوعات اصلی و قابل پیگیری در شهرداری است که شهرداری های مناطق هم در این باره فعال هستند اما متاسفانه گاهی مشکلات و حوادثی پیش می آید. از جمله این که اخیرا یکی از شهرداران مناطق با حکم دادگاه برای رفع خطر یک گود اقدام کرد اما بعد از ابطال رای دادگاه در دیوان عدالت آن شهردار حکم بازداشت دریافت کرد. این که شهرداری در این زمینه بدون پشتوانه بماند مناسب نیست و نشان از خلاء قانونی در این زمینه دارد.

او در ادامه افزود: برخی از این گودها برای مدتی مشخص استحکام دارند و ریزش نمی کنند. اما این مدت دائمی نیست و امکان بروز خطر در پیرامون این گودها وجود دارد.  اخیرا مناقصه ای برپا کردیم که دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در آن برنده شد و طی این مناقصه قرار است پیمانکار با استفاده از عکس های ماهواره ای که به صورت دوره ای و مداوم از گودها گرفته می شود، احتمال حرکت و یا تغییر فرم این گودها را بررسی کند و در صورتی که شاهد تغییراتی بودیم به سرعت به شهرداران منطقه و مسئولان ذیربط برای رفع خطر اخطار داده می شود. این سامانه می تواند چند روز قبل از ریزش احتمالی، آن را پیش بینی کند.  

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا به صاحبان این گودها اخطار داده شده است گفت: به یکایک صاحبان گودها نامه رفع خطر ارسال شده است تا رفع خطر کنند اما از سوی مالکین همکاری خوبی را مشاهده نکرده ایم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: 6042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =