سرای محله باغ فردوس تا پایان سال افتتاح می‌شود/ پیشرفت ۶۰ درصدی سردر میدان سربند

صبح امروز خبرنگاران از پروژه‌های منطقه یک دیدن کرده و در جریان روند اجرای آن قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار شهر، بازدید خبرنگاران از پروژه های منطقه یک صبح امروز - چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳- انجام شد.

بازدید از فضای فرهنگی و سرای محله باغ فردوس نخستین پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت.

بهره برداری از سرای محله باغ فردوس تا پایان سال

مجید افشاری معاون فنی و عمرانی منطقه یک درباره این پروژه به خبرنگاران گفت: ساخت سرای محله باغ فردوس از زمستان گذشته در ۲۸۰ متر زمین با ۱۴۵۰ متر در ۵ طبقه در حال انجام است و در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله سفت کاری قرار دارد و تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی افزود: یک درخت کهنسال با بن بالای ۲ متر در وسط زمین قرار داشت که این درخت حفظ شده و به صورت فضای وید (void) داخل ساختمان استفاده می‌شود.

پیشرفت ۶۰ درصدی سردر میدان سربند

سردر میدان سربند دیگر پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت.

افشاری در باره این پروژه نیز توضیح داد: با توجه به اینکه کوهستان دربند یکی از فضاهای توریستی تفریحی تهران است برای هویت بخشی به این مسیر گردشگری سردر میدان سربند در حال احداث است. این پروژه تمام فضاهای اطراف که پیش از این به هم ریختگی داشت را سروسامان داده و حرکت خودروها و پیاده نیز ساماندهی می شود. این پروژه نیز در مرحله سفت کاری قرار دارد و تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک ادامه داد: سنگفرش این مسیر نیز انجام و ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در مسیر احداث شده و مسیر سنگفرش تا ورودی کوهستان ادامه دارد. شهرداری منطقه، پل های مسیر کوهنوردی تا پناهگاه شیرپلا را نیز ایمن سازی کرده است.

افشاری درخصوص احداث دیوارهای حائل در نقاط مختلف منطقه اظهار کرد: به دلیل واقع شدن منطقه در دامنه کوه اکثر معابر آن دارای جداره های ریزشی است و برای جلوگیری از ریزش، دیوارهای حائل احداث می‌شود که در ۱۲ نقطه احداث این دیوارها در حال انجام است.

وی در بازدید از فضای فرهنگی گلابدره که به عنوان یکی دیگر از پروژه های منطقه یک از آن بازدید شد، عنوان کرد: این فضای فرهنگی ورزشی در مجاورت سرای محله این محدوده احداث می شود. این پروژه با ۱۴۰۰ متر زیربنا در ۵ طبقه احداث می شود و در مرحله سقف چهارم و پیشرفت ۴۵ درصدی قرار دارد و شامل یک سالن ورزشی مخصوص ورزش‌های رزمی نیز خواهد بود.

افشاری بیان کرد: محله گلابدره و آبک از محرومترین محلات منطقه یک هستند و فاقد فضای فرهنگی بودند که این پروژه می تواند در ارتقای سرانه فرهنگی ورزشی شهروندان این محلات موثر باشد. همچنین املاک مجاور این پروژه سال‌های پیش به صورت غیر فنی ساخته شده بودند و به دلیل جلوگیری از آسیب به این املاک، پروسه پایدارسازی جداره های آن نیز انجام شده است.

در ادامه بازدیدها، از پروژه تفرجگاه خرگوش دره توسط اصحاب رسانه دیدن شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک؛ محل روددره این پروژه پیش از این یک فضای بی‌دفاع شهری بود که فضای سبز و مسیر پیاده در آن انجام شده و فاز اول آن پیش از این افتتاح شده بود. طول فاز اول ۴۰۰متر و فاز دوم ۵۰۰ متر است.

وی در بازدید از مجموعه ورزشی ازگل نیز با بیان اینکه این پروژه از مهمترین پروژه های منطقه یک است، گفت: این پروژه در ۴ طبقه و ۴۶۰۰ زیربنا در حال ساخت است. دو طبقه شامل پارکینگ و دو طبقه بالایی نیز شامل مجموعه ورزشی است.

افشاری اعتبار این پروژه را ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و یاداور شد: در حال حاضر به مرحله بتن ریزی سقف های پروژه رسیدیم و تا کنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سعی بر این است که تا آخر سال کارهای عمرانی آن را به پایان برسانیم و حداکثر تا پایان این دوره از مدیریت شهری از آن بهره‌برداری کنیم.

مجموعه ورزشی قیطریه آخرین پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک در باره این پروژه توضیح داد: در گذشته یک ورزشگاه قدیمی در قیطریه بود که مالک پیدا کرد و پس از آن این محله فاقد فضای ورزشی شده بود. به همین دلیل زمینی در این محله به ساخت مجموعه ورزشی اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: این مجموعه ورزشی در ۶۷۰ متر زمین و ۴ طبقه با ۳ هزار متر زیربنا در حال ساخت است. رقم قرارداد آن ۱۴۰ میلیارد تومان است و قرار شده از پشت بام آن به دلیل منظره مناسب، به عنوان رستوران استفاده شود. این مجموعه سالن ورزش‌های رزمی، توپی و پارکینگ دارد و تا آخر تابستان سال آینده افتتاح می شود.

انتهای پیام/

۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 60454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =