ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شورای شهر تا آذرماه سال گذشته رسمیت پیدا نکرده بود

رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران گفت: علی‌رغم اینکه ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شورای شهر تا آذر ماه سال گذشته رسمیت پیدا نکرده بود، تکلیفی از سوی دبیرخانه مدیریت محله زمین نمانده و با تمام دشواری‌های قانونی کار ادامه داشته است.

محمدعلی حیدری رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه اجزا و عناصر و قوانین مدیریت محله متناسب با فرم کار این نهاد مردمی و شهروند محور نیست، گفت: گستره فعالیت‌ها در سرای محلات بسیار زیاد است و تنوع بازیگران و ذی‌نفعان در محله، نیازمند قوانین و سیاست‌های به‌روز و کارآمد است.

وی افزود: در همین راستا طبق ماده ششم نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان در مدیریت شهری، شهرداری تهران ملزم بود دستورالعمل‌های مربوط به این مصوبه جهت تایید به ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

حیدری اظهار کرد: نخستین جلسه ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شورای اسلامی شهر تهران نیز در ١٨ آذر ١۴٠٢ تشکیل شد که شهرداری تهران(دبیرخانه مدیریت محله) نیز در کمتر از یک ماه بعد از رسمیت یافتن جلسه ستاد مذکور دستورالعمل‌ها را در تاریخ ١٣ دی ماه جهت بررسی و تایید ارسال کرده است.

رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با تاکید بر ضرورت تسریع و همراهی بیشتر اعضای محترم ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شورای اسلامی شهر، عنوان کرد: ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شورای اسلامی شهر ١٧ ماه بعد از تصویب نظام‌نامه رسمیت پیدا کرده است و تبع آن روند بررسی دستورالعمل‌ها نیز به تاخیر روبرو شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شورای شهر تا آذر ماه سال گذشته رسمیت پیدا نکرده بود، تکلیفی از سوی دبیرخانه مدیریت محله زمین نمانده و با تمام دشواری‌های قانونی کار ادامه داشته است.

انتهای پیام/

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 60534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =