اگر شهروند با برند خودش کالاها را تولید و عرضه کند، کاهش قیمت عملیاتی می‌شود

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه باید به شهروند به عنوان هلدینگ اقتصادی توجه شود، گفت: فروشگاه‌هایی مثل شهروند به پرورشگاه کالاهای دیگر شرکت‌ها تبدیل شده و اگر این مجوز را داشت که بتواند با برند خودش کالاهایی را تولید و عرضه کند، می‌تواند کاهش قیمت تمام شده را عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهروند برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه این شرکت با وجود فعالیت‌های گسترده اسناد مناسبی را در اختیار حسابرس قرار داده است، اظهار کرد: باید کارگروهی تشکیل شود و ظرف یک ماه نتیجه عمل به تکالیف را ارائه دهد. تعیین تکلیف دو فقره زمین از فروشگاه مرکزی شهروند و ایجاد زیرساخت جهت ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد از تکالیف این شرکت است که باید عملیاتی شود.

داوود قربانیان، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند با بیان اینکه بخش زیادی از املاک فروشگاه در سازمان میادین قرار گرفته است، اظهار کرد: از سال قبل جلسات متعددی برگزار شده و پیچ و خم سازمان اسناد برای تفکیک سند این فروشگاه‌ها باعث شده هنوز به نتیجه نرسیم اما پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: متاسفانه املاکی که در اختیار شهروند قرار دارد یا مدعی داشته یا مالکیت مشترک داشته که تسویه حساب آن انجام نشده است. مطالبات به پیمانکار در سال ۱۳۹۱ پرداخت نشده و اصل و فرع و جرائم این مطالبات هنوز در حال پیگیری است. ما برای پرونده‌های حقوقی تمام تلاش خود را انجام دادیم و بخشی از اختلافات ما حل شده است.

قربانیان همچنین تصریح کرد: اداره کل حسابرسی ما به شهرداری معرفی شده و آموزش‌های لازم داده شده که زیرساخت ارتقاء سلامت اداری راه‌اندازی شود. نرم افزار شرکت شهروند نیاز دارد که از شرکت‌های معتبر خریداری و بازنویسی شود تا مجموعه دچار نقصان نشود.

وی با بیان اینکه در طول این سه سال سعی کردیم به نحو احسن عمل کنیم، گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن ۸/۱۰ درصد و در سال قبل نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳/۱۳ درصد فروش تعداد قلم کالا افزایش یافته است.

قربانیان با اشاره به اینکه سود فروشگاه در سال قبل به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۴.۷ برابر افزایش یافته است، گفت: طی سه سال ۹۴۳۰ متر، به سطح فروشگاه‌ها اضافه شده که نسبت به ۱۰ سال که ۱۸ هزار متر اضافه شده نسبت خوبی است.

وی با بیان اینکه باید به شهروند به عنوان هلدینگ اقتصادی توجه شود، تصریح کرد: فروشگاه‌هایی مثل شهروند به پرورشگاه کالاهای دیگر شرکت‌ها تبدیل شده و اگر این مجوز را داشت که بتواند با برند خودش کالاهایی را تولید و عرضه کند، می‌تواند کاهش قیمت تمام شده را عملیاتی کند.

قربانیان اعلام کرد: سال قبل پنج هزار و ۳۰۰ تن گوشت و بیش از دو هزار تن برنج در فروشگاه‌های شهروند عرضه شده است.

علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه عرضه گوشت تنها نباید توسط نرم افزار شهرزاد ارائه شود، تصریح کرد: این موضوع رانت ایجاد می‌کند؛ لذا باید عرضه حضوری گوشت نیز در کنار آن دنبال شود.

گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند برای سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء موافق تایید شد.

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 60575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =