اجرای تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری در محله پونک شمالی منطقه ۵

«دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۵» تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری در محله پونک شمالی محدوده منطقه ۵ اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، به منظور افزایش آمادگی دستگاه های اجرایی و شهروندان در قبال حوادث طبیعی من ازجمله وقوع زلزله، سلسله تمرین هایی در ابعاد محلی و منطقه‌ای برنامه ریزی شده که در طول سال با محوریت ستادهای مدیریت بحران مناطق و همکاری دیگر دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی برگزار می شود.

محمدباقر فرهند «دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۵» افزود: تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری، یکی از ده ها نوع تمرین های مهم می باشد، بنابراین اجرای آن در مقیاس محلی باعث افزایش آمادگی شهروندان محله و در عین حال تمرینی برای دستگاه های مرتبط خواهد بود تا آمادگی خود را نیز افزایش دهند.

وی اظهار داشت: برابر، برنامه ریزی صورت گرفته ما در روز دوشنبه ۱۶ مهرماه از حدود ساعت ۱۶ تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری را در بوستان شاهد محله پونک شمالی با حضور همکاران آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، راهور، سپاه، سرکلانتری دوم، گاز، آبفا، برق و مخابرات برگزار خواهیم کرد.

فرهند ادامه داد: در این تمرین بیش از ۳۰۰ نیروی امدادی با تجهیزات عملیاتی به همراه ۵۰ نفر از نیروهای ایمنی و دوام حضور خواهند داشت و سناریوی مد نظر را اجرایی خواهند کرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ادامه داد : شهردار ناحیه ۳ منطقه ۵ به عنوان متولی این تمرین برابر چارت با نظارت ارزیابان و مدیر بحران منطقه، مجری این تمرین خواهند بود.

او با اشاره به اهمیت ویژه منطقه ۵ به لحاظ وسعت و جمعیت افزود : اجرای عملیات نجات با نرده بان ۶۰ متری آتش نشانی، اطفا حریق گاز، اطفای حریق در محوطه عمومی، عملیات جستجو و آوار برداری، تریاژ و انتقال امن مصدومین، ایجاد اردوگاه، برخورد با سارقین و متجاوزین اموال عمومی و شهروندان، تامین آب شرب و دیگر موارد از بخش های متنوع این تمرین است.

فرهند در پایان از همکاری شهروندان با برگزار کنندگان این تمرین پیشاپیش تشکر کرد و گفت : به مناسبت شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام نیز پس از این تمرین به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ و ناحیه ۳ در کنار عزیزان بسیجی ناحیه مقاومت قدس علاوه بر برگزاری جشن محلی، آتش بازی نیز برگزار می شود و از علاقمندان دعوت می کنم در این رویداد نیز شرکت کنند.

 انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 60600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =